Nastopi, članki odmevi ...


rss Na odmeve se lahko naročite in ob novem članku boste obveščeni.

NAGRADE PREŠERNOVEGA SKLADA
08.02.2016
NAGRADE PREŠERNOVEGA SKLADA
Delo
Tekst: Igor Bratož
Foto: Leon Vidic


 
Ambrož Čopi, skladatelj

Vsak ustvarjalec je predvsem iskalec sebe, na svoji poti nadgrajuje svoja vedenja in si odpira nove horizonte, pravi skladatelj Ambrož Čopi in ob novici o nagradi Prešernovega sklada dodaja, da mu priznanje daje verjeti, da je na pravi poti.
Hkrati mu daje zagon slediti iskanju lepega, v današnjem egoističnem in materialistično usmerjenem času pozabljenega sveta in smotra umetnosti, ki ni le odsev časa, temveč lahko v dušah človeštva oblikuje novo življenje.

Ni veliko slovenskih skladateljev, ki se lahko pohvalijo s tako obsežnim, raznolikim in prepričljivim vokalnim opusom, ugotavljajo podeljevalci nagrade. V zadnjem obdobju je Čopi doživel vrsto izvedb vokalne glasbe doma in v tujini. Njegov glasbeni slog je prepoznaven, muzikalno bogat in tehnično izpiljen. Svojo intuicijo­ in estetska merila, ki jih je izoblikoval že zgodaj, nadgrajuje s pridobljenimi izkušnjami in znanji v prepričljivo in povedno celoto. Različne tehnike so mu izziv, ki pa je vedno pogojen z muzikalno premišljeno vizijo.

Čopi je eden redkih slovenskih skladateljev, ki piše koncertno sakralno glasbo, ki poslušalce navdihne, nagovori, hkrati jim da dovolj prostora za čutenje in razmišljanje. Taka je avtorska plošča s sakralnimi skladbami Praeparate corda vestra, ki jo je skladatelj kot gostujoči dirigent posnel s Komornim zborom Ave, in vsekakor sodi med najpomembnejše izdelke na tem področju v zadnjih ­desetletjih.

Nespregledljivi so tudi drugi Čopijevi dosežki v zadnjem času, avtorska plošča s posvetnimi skladbami Sanjam v izvedbi Zbora Slovenske filharmonije, koncert njegovih skladb v izvedbi vrhunskih slovenskih zborov ob 40. obletnici skladateljevega rojstva v Slovenski filharmoniji, izvedba Missa pro pace za sopran in tenor solo, moški zbor in komorni orkester (krstno izvedbo je skladba doživela na koncertu ob stoti obletnici začetka prve svetovne vojne julija 2014 v ljubljanski cerkvi sv. Jakoba) in izvedba cikla Angeli na besedila Toneta Pavčka na abon­majskem koncertu Slovenskega komornega zbora.

Ambrož Čopi je uveljavljen tudi kot dirigent. Z zbori je prejel štirinajst zlatih plaket na državnih tekmovanjih in enaindvajset prvih mest na tekmovanjih v tujini, posnel enajst plošč. V zadnjem obdobju je bil najodmevnejši projekt Tebe pojem – pravoslavna zapuščina primorskih skladateljev z APZ Univerze na Primorskem.

V ciklu Angeli skladatelj izrabi vse možnosti zbora in predenj postavi zahtevno nalogo. Angeli vstopajo v poslušalčev prostor neobremenjeno, kot nadzemeljska bitja in človeški liki. Skladatelj vešče postavlja pred poslušalca različne zvočne svetove. Od abstraktnega, nadzemeljskega Prvega angela, prek igrivega in hudomušnega Angela za bolne, z materinsko ljubeznijo in čutnostjo obarvanega Angela za mame, do dramatičnega Angela z mečem, Angela ljubezni, v katerem se prepletajo različna občutja in strasti, in Smešnega angela, v katerem se zrcalita otroškost in iskrivost.

Ko je Delov ocenjevalec pred dvema letoma opozoril na odlično pripravljen zborovski koncert Konservatorija za glasbo ob sklepu Slovenskih glasbenih dnevov, je zapisal, da se je dirigent odlikoval s svojimi mladimi pevci, in dodal mnenje, da je Čopi rojen zborovodja in zborovski skladatelj, sugestiven in natančen, ima pravi zborovodski fluid, in to mladi pevci takoj začutijo.


 

"Kjer besedam spodleti, glasba govori."
Hans Christian Andersen