Nastopi, članki odmevi ...


rss Na odmeve se lahko naročite in ob novem članku boste obveščeni.

Ko jih skupaj muzicira petdeset
20.12.2018
Ko jih skupaj muzicira petdeset
Primorske novice
Tekst: Lea Hedžet, Radio Koper
Foto: Zdravko Primožič/FPA
 
Simfonični orkester Glasbene šole Koper Vladimir Lovec, ki ga danes vodi Žiga Cerar, ima svoje zametke v prvem šolskem orkestru iz leta 1955, ko ga je ustanovil skladatelj, po katerem orkester nosi ime.

Zatem ga je 27 let izjemno uspešno vodil Borut Logar, ki so mu sledili Bogomir Petrač, Ambrož Čopi, Igor Švarc in Igor Coretti Kuret. Od godalne zasedbe je po letu 2003 občasno razširil izbor instrumentov komornega orkestra, iz katerega je leta 2013 zrasel simfonični. Ime Vladimirja Lovca so mu nadeli leta 2005.

V dolgi tradiciji je bil orkester Glasbene šole Koper tesno povezan s skladatelji, ki so na šoli delali in mu posvečali svoja dela, od Ščekovega Botra petelina do Lovčevih Epigramov. V repertoar pa je uvrščal tudi dela drugih skladateljev, povezanih s temi kraji, kot so Tarsia, Tartini in Aldo Kumar, čigar kantata Skok čez rob sveta je pod taktirko Ambroža Čopija doživela izjemen uspeh v Slovenski filharmoniji in po vsej Sloveniji.

Posebej uspešen je bil orkester v sedemdesetih in osemdesetih letih, ko je pod vodstvom Boruta Logarja kar trikrat zmagal (in enkrat prejel vseh l00 točk) na državnem (jugoslovanskem) tekmovanju šolskih orkestrov. Veliko je koncertiral, doma in na tujem. Zanemarljivo ni niti dejstvo, da je ena tedanjih koncertnih mojstric, Sidonija Lebar, danes koncertna mojstrica Zagrebške filharmonije. Ena zadnjih koncertnih mojstric, Nika Toškan, pa že začenja mednarodno koncertno kariero, čeprav šele končuje študij v Amsterdamu.

Letos je vlogo koncertne mojstrice prevzela dijakinja umetniške gimnazije Maša Stopar, taktirko Simfoničnega orkestra Vladimir Lovec, ki šteje več kot 50 članov, pa že drugo leto vihti violinist in pedagog Žiga Cerar. 14 let je igral v orkestru Slovenske filharmonije in zdaj čuti, da je njegovo poslanstvo nuditi otrokom znanje, ki ga je tam pridobil. Glede na to, da orkester sestavljajo dijaki in učenci višjih razredov (11 do 18 let), in da se zasedba iz leta v leto spreminja, mora temu prilagajati program. "Biti mora čim bolj dopadljiv, da pritegne otroke in jih navduši za orkestrsko igro, ne sme biti tehnično pretežak, pa niti prelahek, sicer ne napredujemo. Vedno gledam, da je čim širši izbor simfoničnih instrumentov za povezovanje različnih instrumentalnih skupin. Sicer pa je moja naloga člane vzgajati v sodelovanju pa tudi v redu in disciplini. Otroke lahko naučim skupne igre, dinamike, agogike, medsebojnega poslušanja ... Da so sposobni odigrati svoje parte, pa je plod dolgoletnega dela njihovih učiteljev pri instrumentu!' 

Kar tri koncertne sporede je orkester pripravil v zadnjem letu in opozoril nase na slavnostnem koncertu v portoroškem Avditoriju, ki ga je uspešno ponovil tudi v Slovenski filharmoniji. Tam so se delom Prokofjeva, Šostakoviča in Marqueza pridružile tri pesmi iz sveta popularne glasbe. In tako bo tudi na bližnjem novoletnem koncertu, ki ga bodo tokrat izpeljali šele 24. januarja, ko bodo skladbam Hačaturjana, Offenbacha in Straussa dodali nekaj pesmi dveh posebnih gostov: Tinkare Kovač in Rudija Bučarja.
 
 

 

"Iz glasbe prihaja čar, ob katerem se morajo upokojiti vse skrbi in vse bolečine srca."

William Shakespeare