Novice, članki in odmevi ...
ŠTEFICASTIPANČEVIĆ - STEFFY, PEVKA
Glasna, Revija Zveze Glasbene mladine Slovenije, Letnik 46, številka 5, oktober – november 2015
Tekst: Ana Milošević
Foto: Darja Štravs Tisu
Štefica Stipančevič, znana tudi pod nadimkom Steffy, je pevka, ki se lahko pohvali z izrednim talentom za interpretacijo in igro ter visoko tehnično podkovanostjo. Odra je vajena že od mladih nog in kot solistka ima za seboj številne dosežke. Sodelovala je s pihalnim orkestrom Akademije za glasbo in bila solistka pri praizvedbi Monteverdijevih Večernic blažene Device v Ljubljani in Berlinu. Nastopa tudi na različnih protokolarnih prireditvah. Na opernem odru je debitirala leta 2012 v vlogi Gospe Glasbe (La Musica) v operi Orfej C. Monteverdija (SNG Opera in balet Ljubljana), s katero je gostovala tudi na Ptuju, v Mariboru in Benetkah, bila pa je tudi solistka na svetovni premieri koncertne izvedbe opere La Karneroika italijanskega skladatelja Davida Antonia Pia, kjer je nastopila v vlogi Donne di Trachis - nastopi so bili v Slovenski filharmoniji in Padovi. Je članica Slovenskega komornega glasbenega gledališča, kjer je nastopila v vlogi Zelmire v Gluckovi operi Ogoljufani sodnik ter v vlogi Markize Lucinde v Piccinijevi operi La Cecchina. Na pobudo Glasbene mladine ljubljanske je nastopila na solističnem recitalu v ljubljanskih Križankah, bila pa je tudi solistka Charpentierjevega Te Deuma, ki ga je izvedla z baročnim orkestrom in zborom Akademije za glasbo pod taktirko Egona Mihajloviča. Z Obalnim komornim orkestrom je izvedla tudi Pergolesijevo Stabat Mater pod dirigentskim vodstvom Marka Vatovca. Za svoje koncertne in operne dosežke je v letu 2013 prejela študentsko Prešernovo nagrado Akademije za glasbo. V solopetju se je izpopolnjevala še na mojstrskih tečajih pri prof. Piji Brodnik, prof. Giacomu Battarinu in prof. Marku Tuckerju.
Kako si se srečala z glasbo in kako je potekala tvoja glasbena pot? Nam lahko opišeš dogodke, ki so te na tej poti zaznamovali, ti dali novih izkušenj ali pomenili korak naprej?
Glasba mi je bila že od mladih nog zelo blizu. Vedno sem rada prepevala, plesala in vse v povezavi z glasbo me je razveseljevalo. Svojo glasbeno pot sem začela na Glasbeni šoli Koper, in to kot pianistka. Dolgo sem verjela, da bom študirala klavir, zato sem glasbeno izobraževanje nadaljevala kot pianistka na Umetniški gimnaziji v Kopru, potem me je pa bolj povleklo v pevske vode. Tako sem pristala na Akademiji za glasbo v Ljubljani.
Težko izpostavim določene dogodke, ki so pomenili korake naprej, ker jih je bilo res veliko. Menim, da je prav vsaka še tako majhna in na videz nepomembna izkušnja kriva za to, da sem danes tam, kjer sem.
Zakaj si se odločila za študij petja?
Že zgodaj so odkrili moj pevski talent in tako sem že kot punčka snemala pesmi za učenje glasbe v osnovnih šolah. Ko sem bila malo starejša, sem se srečala z zabavno glasbo in v sebi odkrila veliko veselje do prepevanja tovrstne glasbe. Vedno bolj pa sem ugotavljala, da bi bilo za moj pevski razvoj dobro, da bi se v petju tudi šolala, in tako sem začela pouk petja pri prof. Tanji Grlica na Glasbeni šoli Koper. Tam sem ugotovila, da me vedno bolj privlači tudi svet opere, in tako sem pristala na pevskem oddelku Akademije za glasbo pri prof. Piji Brodnik.
Kaj ti daje glasba in kaj ti je najpomembnejše pri njenem izvajanju?
Glasba mi daje veliko veselja. Srečna sem, da sem vsak dan obdana z njo, in počutim se zelo blagoslovljena, da lahko tudi živim od nje.
Pri izvajanju glasbe mi je najpomembnejše to, da je izvajalec iskren, da glasbo čuti, jo izvaja s srcem in je tehnično tako spreten, da njegove tehnične napake ne ovirajo njegove interpretacije.
Izvajaš tako resno kot zabavno glasbo. Kaj od pevca zahteva ena ali druga zvrst? Ti je katera ljubša? Katere zvrsti sicer poslušaš?
Obe zvrsti od pevca zahtevata dobro tehnično podkovanost, iskreno interpretacijo in odrsko stabilnost pevca. Nobena mi ni ljubša. Menim, da se je pri izvajanju škoda omejevati in odločati le za eno. Čudovito je nastopati z revijskim orkestrom ali dobrim bandom in izvajati kakšno krasno popevko, prav tako pa je čudovito stati na odru opere in gledalcem s svojim glasom in igro pričarati novo operno zgodbo. Poslušam različne zvrsti glasbe. Vse je odvisno od počutja. Včasih mi ustreza kaj lahkotnejšega, včasih pa kaj umetniško zahtevnejšega. Na svetu je v vsakem žanru ogromno dobre glasbe, ki se jo splača poslušati.
Kakšna se ti zdi zabavna pevska glasbena scena v Sloveniji? Izbori na Emi, Slovenija ima talent ipd.?
Moje osebno mnenje je, da je šovov iskanja talentov preveč, sploh glede na to, da je Slovenija majhna država. Glede glasbenih festivalov pa menim, da bi jih lahko bilo tudi kaj več. Torej več festivalov in manj šovov. Poleg tega bi se slovenska glasba lahko več predvajala po radijskih postajah. Imamo ogromno dobre glasbe, ki je ljudje nimajo priložnosti spoznati, saj medijsko ni dovolj podprta.
Letos si magistrirala, čestitke! Kakšni so tvoji načrti? Kaj si želiš doseči v svoji karieri?
Najlepša hvala! Želim si predvsem to, da bi moja pevska pot potekala tako uspešno kot zadnja leta. Na srečo imam kar nekaj opernih predstav, redno me vabijo na koncerte in vedno se mi še pred zaključkom projekta takoj pojavi nekaj novih. Poleg koncertnega in opernega udejstvovanja petje tudi poučujem, tako da sem zelo zadovoljna, kako so moji dnevi zapolnjeni z vajami, poučevanjem, predstavami in koncerti. Definitivno pa si v prihodnje želim še več opernih vlog, ker obožujem igro in uživam v tem, da na opernem odru živim neko drugo vlogo kot v resnici.
Kaj je največja ovira pri doseganju tvojih ciljev?
Nič. Ne iščem ovir pri doseganju ciljev, ampak iščem rešitve za to, da jih uresničim. Vedno
se najde pot, samo delati moraš in se redno izpopolnjevati v tem, kar počneš. Zavedam se, da nikoli ne bom vedela vsega, in upam, da nikoli ne bom izjavila: »Zdaj sem pa res najboljša, kar sem lahko.« Zame je pevski poklic vseživljenjsko učenje in pri svojem delu vedno iščem možnosti, kako bi lahko bila tehnično še boljša, kako bi lahko interpretativno še bolj prepričala in kako bi lahko igralsko še bolj zadela tisto, kar moja vloga potrebuje, da zaživi na odru.
Imaš morda kakšnega vzornika oziroma vzornico?
Natalie Dessay. Odrsko in igralsko je izjemno prepričljiva, pevsko pa je odlična. Poleg tega, da je izjemna sopranistka z odlično operno kariero, pa tudi ne skriva svoje ljubezni do lahkotnejših glasbenih žanrov.
Tekst: Ana Milošević
Foto: Darja Štravs Tisu
Štefica Stipančevič, znana tudi pod nadimkom Steffy, je pevka, ki se lahko pohvali z izrednim talentom za interpretacijo in igro ter visoko tehnično podkovanostjo. Odra je vajena že od mladih nog in kot solistka ima za seboj številne dosežke. Sodelovala je s pihalnim orkestrom Akademije za glasbo in bila solistka pri praizvedbi Monteverdijevih Večernic blažene Device v Ljubljani in Berlinu. Nastopa tudi na različnih protokolarnih prireditvah. Na opernem odru je debitirala leta 2012 v vlogi Gospe Glasbe (La Musica) v operi Orfej C. Monteverdija (SNG Opera in balet Ljubljana), s katero je gostovala tudi na Ptuju, v Mariboru in Benetkah, bila pa je tudi solistka na svetovni premieri koncertne izvedbe opere La Karneroika italijanskega skladatelja Davida Antonia Pia, kjer je nastopila v vlogi Donne di Trachis - nastopi so bili v Slovenski filharmoniji in Padovi. Je članica Slovenskega komornega glasbenega gledališča, kjer je nastopila v vlogi Zelmire v Gluckovi operi Ogoljufani sodnik ter v vlogi Markize Lucinde v Piccinijevi operi La Cecchina. Na pobudo Glasbene mladine ljubljanske je nastopila na solističnem recitalu v ljubljanskih Križankah, bila pa je tudi solistka Charpentierjevega Te Deuma, ki ga je izvedla z baročnim orkestrom in zborom Akademije za glasbo pod taktirko Egona Mihajloviča. Z Obalnim komornim orkestrom je izvedla tudi Pergolesijevo Stabat Mater pod dirigentskim vodstvom Marka Vatovca. Za svoje koncertne in operne dosežke je v letu 2013 prejela študentsko Prešernovo nagrado Akademije za glasbo. V solopetju se je izpopolnjevala še na mojstrskih tečajih pri prof. Piji Brodnik, prof. Giacomu Battarinu in prof. Marku Tuckerju.
Kako si se srečala z glasbo in kako je potekala tvoja glasbena pot? Nam lahko opišeš dogodke, ki so te na tej poti zaznamovali, ti dali novih izkušenj ali pomenili korak naprej?
Glasba mi je bila že od mladih nog zelo blizu. Vedno sem rada prepevala, plesala in vse v povezavi z glasbo me je razveseljevalo. Svojo glasbeno pot sem začela na Glasbeni šoli Koper, in to kot pianistka. Dolgo sem verjela, da bom študirala klavir, zato sem glasbeno izobraževanje nadaljevala kot pianistka na Umetniški gimnaziji v Kopru, potem me je pa bolj povleklo v pevske vode. Tako sem pristala na Akademiji za glasbo v Ljubljani.
Težko izpostavim določene dogodke, ki so pomenili korake naprej, ker jih je bilo res veliko. Menim, da je prav vsaka še tako majhna in na videz nepomembna izkušnja kriva za to, da sem danes tam, kjer sem.
Zakaj si se odločila za študij petja?
Že zgodaj so odkrili moj pevski talent in tako sem že kot punčka snemala pesmi za učenje glasbe v osnovnih šolah. Ko sem bila malo starejša, sem se srečala z zabavno glasbo in v sebi odkrila veliko veselje do prepevanja tovrstne glasbe. Vedno bolj pa sem ugotavljala, da bi bilo za moj pevski razvoj dobro, da bi se v petju tudi šolala, in tako sem začela pouk petja pri prof. Tanji Grlica na Glasbeni šoli Koper. Tam sem ugotovila, da me vedno bolj privlači tudi svet opere, in tako sem pristala na pevskem oddelku Akademije za glasbo pri prof. Piji Brodnik.
Kaj ti daje glasba in kaj ti je najpomembnejše pri njenem izvajanju?
Glasba mi daje veliko veselja. Srečna sem, da sem vsak dan obdana z njo, in počutim se zelo blagoslovljena, da lahko tudi živim od nje.
Pri izvajanju glasbe mi je najpomembnejše to, da je izvajalec iskren, da glasbo čuti, jo izvaja s srcem in je tehnično tako spreten, da njegove tehnične napake ne ovirajo njegove interpretacije.
Izvajaš tako resno kot zabavno glasbo. Kaj od pevca zahteva ena ali druga zvrst? Ti je katera ljubša? Katere zvrsti sicer poslušaš?
Obe zvrsti od pevca zahtevata dobro tehnično podkovanost, iskreno interpretacijo in odrsko stabilnost pevca. Nobena mi ni ljubša. Menim, da se je pri izvajanju škoda omejevati in odločati le za eno. Čudovito je nastopati z revijskim orkestrom ali dobrim bandom in izvajati kakšno krasno popevko, prav tako pa je čudovito stati na odru opere in gledalcem s svojim glasom in igro pričarati novo operno zgodbo. Poslušam različne zvrsti glasbe. Vse je odvisno od počutja. Včasih mi ustreza kaj lahkotnejšega, včasih pa kaj umetniško zahtevnejšega. Na svetu je v vsakem žanru ogromno dobre glasbe, ki se jo splača poslušati.
Kakšna se ti zdi zabavna pevska glasbena scena v Sloveniji? Izbori na Emi, Slovenija ima talent ipd.?
Moje osebno mnenje je, da je šovov iskanja talentov preveč, sploh glede na to, da je Slovenija majhna država. Glede glasbenih festivalov pa menim, da bi jih lahko bilo tudi kaj več. Torej več festivalov in manj šovov. Poleg tega bi se slovenska glasba lahko več predvajala po radijskih postajah. Imamo ogromno dobre glasbe, ki je ljudje nimajo priložnosti spoznati, saj medijsko ni dovolj podprta.
Letos si magistrirala, čestitke! Kakšni so tvoji načrti? Kaj si želiš doseči v svoji karieri?
Najlepša hvala! Želim si predvsem to, da bi moja pevska pot potekala tako uspešno kot zadnja leta. Na srečo imam kar nekaj opernih predstav, redno me vabijo na koncerte in vedno se mi še pred zaključkom projekta takoj pojavi nekaj novih. Poleg koncertnega in opernega udejstvovanja petje tudi poučujem, tako da sem zelo zadovoljna, kako so moji dnevi zapolnjeni z vajami, poučevanjem, predstavami in koncerti. Definitivno pa si v prihodnje želim še več opernih vlog, ker obožujem igro in uživam v tem, da na opernem odru živim neko drugo vlogo kot v resnici.
Kaj je največja ovira pri doseganju tvojih ciljev?
Nič. Ne iščem ovir pri doseganju ciljev, ampak iščem rešitve za to, da jih uresničim. Vedno
se najde pot, samo delati moraš in se redno izpopolnjevati v tem, kar počneš. Zavedam se, da nikoli ne bom vedela vsega, in upam, da nikoli ne bom izjavila: »Zdaj sem pa res najboljša, kar sem lahko.« Zame je pevski poklic vseživljenjsko učenje in pri svojem delu vedno iščem možnosti, kako bi lahko bila tehnično še boljša, kako bi lahko interpretativno še bolj prepričala in kako bi lahko igralsko še bolj zadela tisto, kar moja vloga potrebuje, da zaživi na odru.
Imaš morda kakšnega vzornika oziroma vzornico?
Natalie Dessay. Odrsko in igralsko je izjemno prepričljiva, pevsko pa je odlična. Poleg tega, da je izjemna sopranistka z odlično operno kariero, pa tudi ne skriva svoje ljubezni do lahkotnejših glasbenih žanrov.