Novice, članki in odmevi ...

KO UPORABLJAJO DOMIŠLJIJO, MISLIJO NA GLASBO...
Leto 2015/2016  |  03.10.2015  |  Videno: 362710  |  A+ | a-
Primorski dnevnik
Tekst: Rop
Foto: Damj@n


 

Po odmevnem projektu Bobni miru v izvedbi evropskega mladinskega orkestra in s sodelovanjem Paola Rumiza, je Igor Kuret ponovno dirigiral v svojem rodnem mestu, tokrat z mladinskim orkestrom Vladimir Lovec. Šolski orkester je za vsako glasbeno ustanovo pomembna investicija s pedagoškim in reprezentančnim pomenom, ki je v tem primeru sad združenih prizadevanj obalnih glasbenih šol iz Kopra, Izole in Pirana. Kuret je s svojo edinstveno, poglobljeno izkušnjo na področju mladinskih orkestrov »stalno gostujoči« dirigent zasedbe, ki je v sredo nastopila v okviru glasbenega programa multimedijske razstave v stari ribarnici Okus nekega mesta - Trst prestolnica kave.

Kava in glasba sta v stari srednjeevropski kulturi idealna kombinacija, ki se je v priložnostni, nadpovprečno veliki »kavarni« na nabrežju obnovila v sorazmerno veliki razsežnosti. Program orkestra je bil v skladu z njegovimi pedagoškimi prednostmi in s potrebo po osvajanju različnih stilov in izrazov. Kot prva je čustveno zazvenela domoljubna simfonična pesnitev Finlandia, v kateri je Jean Sibelius opisal upor finskega naroda proti ruskemu okupatorju. Prozornost klasicistične govorice Mozarta in njegove uverture k operi Idomeneo se je izkazala kot težji tehnični in ekspresivni izziv za začetek šolskega leta, saj se je orkester dejansko šele združil po poletnem premoru, a je bilo tudi jasno, da sta disciplina in muzikaličnost trdna osnova, na kateri bo gradil z zelo obetavnim potencialom. Za zaključek se je spored vrnil v severne vode in v izrazito pripovedni, opisni značaj, z obče znano suito Peer Gynt Edvarda Griega.

Pozornost do natančnega oblikovanja ekspresivnih in barvnih nians je s pohvalno noto zaznamovala izvedbe orkestra pod vodstvom dirigenta, ki je tudi tokrat potrdil sposobnost vzpostavljanja avtentične, učinkovite in ustvarjalne izmenjave z mladimi glasbeniki. Za Kureta je spremljanje mladih na poti do profesionalnega udejstvovanja spontano poslanstvo: »Mladi se odzivajo na zelo zanimiv in živ način,  z močno motivacijo. Ko uporabljajo domišljijo, pozabijo na tehnične težave in mislijo le na glasbo. Vizualizacija smisla je zelo pomembna, kot tudi bližina, sposobnost komuniciranja s primerno, razumljivo govorico. Imeti solidno dirigentsko tehniko je nujno, sama pa ni v tem primeru jamstvo za doseganje želenih rezultatov.«