Novice, članki in odmevi ...

KOPER POSTAJA MEDNARODNO PREPOZNAVNO STIČIŠČE SODOBNE GLASBE
Leto 2013/2014  |  01.07.2014  |  Videno: 361444  |  A+ | a-
Glasna, junij-julij 2014
Helena Filipčič Gardina


Že prvo izdajo festivala sta stroka in občinstvo odlično sprejela, Koper je postal zanimiva ustvarjalna in poustvarjalna točka sodobnega glasbenega sveta. Program tega bienalnega festivala je vsakič bogatejši, vsaka izvedba večdnevne prireditve ponudi nove elemente - elektroniko, inštalacije, skladateljski natečaj, letos likovno umetnost.
Za umetniško vodstvo skrbi pianistka, skladateljica in klavirska pedagoginja Tatjana Jercog, ki s posebnim čutom za sodobno ustvarjalnost in zanimanje otrok in mladostnikov ustvarja festivalske dogodke (koncerte, predavanja, delavnice ... ), tako da pritegnejo in navdušijo občinstvo vseh generacij. Rdeča nit letošnjega Mednarodnega bienala sodobne glasbe Koper je bila kreativnost. Tatjana Jercog namreč verjame, »da lahko z ustvarjalnostjo, ki je sredstvo iskanja, raziskovanja in sprejemanja sebe, vsak od nas odkrije svoj pravi obraz. V povezanosti in v iskrenih obrazih pa je največja moč in ključ do sreče.« Organizatorji so povezali v skupen projekt več ustanov in organizacij (Univerza na Primorskem, Obalne galerije Piran, Pokrajinski muzej Koper, Gimnazija Koper ... ) in tako pet dni celodnevnega dogajanja festivala razpršili na lokacije po Kopru. Vstop na vse dogodke Mednarodnega bienala sodobne glasbe Koper je bil prost, Koprski bienale je tako kot v preteklih treh izdajah tudi letos povezal izvrstne slovenske in tuje glasbene ustvarjalce in poustvarjalce, posebnost pa je bila, da so se predstavili tudi kot skladatelji ali improvizatorji, nekateri tudi kot umetniki na likovnem področju. Pomemben prispevek in spodbuda h kreativnosti je nedvomno tudi skladateljski natečaj, v okviru bienala pa je bil razpisan drugič. Žirijo so sestavljali skladatelji Vinko Globokar (predsednik), Fabio Nieder, Sidney Corbett in Uroš Rojko ter dirigent Steven Loy. Med desetimi skladbami avtorjev iz Italije, Kitajske, Koreje, Mehike, Slovenije in Srbije je žirija izbrala tri, ki so bile krstno izvedene na četrtem koncertu festivala: Dario Savron - Searching za godalni kvartet in klarinet, Ana Gnjatović - Silent Strokes and indor Clouds za flavto, klavir, violino in violončelo, Lorenzo Troiani - Grauzone za godalni kvartet. Nagrade v obliki naročila novega dela za prihodnji bienale žirija ni podelila, saj je presodila, da nobena posebej ne izstopa kot zmagovalna kompozicija. Med dogodki, ki jih velja še posebej izpostaviti, je tudi koncert festivala ob odprtju, na katerem so se predstavili številni mladi glasbeniki (Nejc Kuhar, Primož Sukič, Juan Camilo Vasques, Michele Marelli, Luka Juhart, Irena Tomažin, Anja Brezavšček, Drumartica) in izvedli skladbe uveljavljenih slovenskih avtorjev. V drugem delu omenjenega večera je krstno zazvenela kompleksno zasnovana skladba Mateja Bonina, ki je poleg glasbenega ansambla vključevala tudi živo elektroniko
in živo ustvarjanje ter na platno projicirane vizualne učinke dua Izland v zatemnjeni dvorani. V petih dneh so se na koncertih predstavili še izvrstni glasbeniki: pozavnist Domen Jeraše,  pianist Ashley Hribar, kontrabasist Uli Fusseneger, Godalni kvartet OENM, flavtist Michael Schmid ter tolkalec Christian Dierstein. Peti koncert je bil v znamenju poustvarjanja dijakov koprske umetniške gimnazije, sklepni pa je potekal nič manj kot v New Yorku, saj so v sodelovanju s Stuartom Diamondom v ustanovi The Firehouse Space izvedli koncert kompozicij Mateja Bonina, Larise Vrhunc in Uroša Rojka.
V času festivala je bilo na ogled več razstav. Tudi tu so dobili priložnost za predstavitev nadarjeni gimnazijci umetniške smeri, zanimivo interaktivno multimodalno inštalacijo »Dive« so postavili študentje tržaškega Konservatorija G. Tartinija. Osrednji razstavi pa sta bili »Atroposine škarje«, slikarska razstava v koprski Galeriji Loggia avtorja Micheleja Marellija, sicer odličnega klarinetista, ki je že večkrat sodeloval na koprskem festivalu; razstava fotografij »Tihote« Nataše Segulin pa je bila na ogled v Galeriji Meduza. Na koprskem mednarodnem bienalu je bilo tudi pet predavanj oz. pogovorov, ki so razgrnili razmišljanja današnjih ustvarjalcev in občinstvu približali svet sodobne glasbe.
Zasnovati in realizirati festival sodobne glasbe z izjemno skromnimi finančnimi sredstvi je bilo leta 2008 pogumno dejanje. Zaradi izjemnega obiska in pozitivnih odzivov se je izkazala kot zelo dobrodošla pobuda za širjenje sodobne glasbene ustvarjalnosti. Danes festival postaja vse bolj prepoznaven tudi zunaj meja in pomeni medgeneracijsko povezavo, izobraževalno ter ustvarjalno naravnano platformo s sproščenim razpoloženjem in prijateljskim duhom ter prizorišče vrhunskih koncertov izključno sodobne glasbe, ki so odlično obiskani. Prihodnja izdaja Mednarodnega bienala sodobne glasbe Koper je načrtovana za april 2016.