Novice, članki in odmevi ...
NADARJENI MLADI IZVAJALCI Z UMETNIŠKE GIMNAZIJE
Primorski dnevnik, 2. 2. 2016
Tekst: Katja Kralj
Foto: Fotodamj@n
Openska glasbena srečanja
Mladi študentje so potrdili dober glas šole, ki se je na Primorskem uveljavila kot pomembno gojišče talentov in prikazali sadove svojega truda v instrumentalnih zasedbah, ki so bile dokaj izvirne, saj je kot prva skupina nastopil kvartet tub, ki so ga sestavljali Erik Jurjevčič in Patrik Rijavec na evfoniju, Nejc Rogelja z basovsko in Edi Jurjevčič s kontrabasovsko tubo. Na videz neokretna glasbila so v rokah mladih fantov zazvenela gibčno in tudi zabavno, saj je njihov mentor prof. Rok Vilhar izbral lahkoten in prijeten program: najprej Gounodov Lutkin marš, ki je dobro znan tudi iz Disneyevih risank, nato romantično umirjeno Borodinovo The village Chon, nazadnje pa slovito Mozartovo Eine kleine Nachtmusik, ki je v priredbi postala Tuba Musik, so fantje podali ubrano in lepo usklajeno. Sledil je duo kitar, ki ga pripravlja prof. Tanja Brecelj Vatovec: Leonard Medica Gregorič in Kim Babič sta z dobrim ritmičnim občutkom interpretirala Jongo Paula Bellinatija, zanimivo in razgibano skladbo, v kateri je bilo opaziti Babičevo izstopajočo muzikalnost in vodilno vlogo, kitarista pa sta se kar lepo dopolnjevala.
Pianistko Meto Červ poučuje prof. Denys Masliuk vin vpliv ruske šole je bil očiten v izbiri programa: dijakinja si je takorekoč ogrela prste s Scarlattijevo Sonato v G-duru K146, nato pa se je spopadla s težavami Sonate op. 30 v Fis-duru Aleksandra Skrjabina: dober tehnični nivo bi potreboval nekoliko bolje izdelano interpretativno vizijo, vsekakor je pianistka dokazala resno in solidno pripravo, ki jo je potrdila v Etude Tableaux op. 39 št. 6 Sergeja Rahmaninova. Harfistka Bilka Peršič, ki se šola pri prof. Anji Gaberc, je pokazala lepo izoblikovan smisel za fraziranje, pa tudi tehniko, s katero že obvlada dokaj zahtevne komade: dotik je bil včasih le preoster, svoj program pa je Peršičeva podala dokaj samozavestno. Alphonse Hasselmans s Petite valse, ljubka salonska glasba, nato kar živahen swing v skladbi Ten past Two Pearl Chertok, Bachova resnoba v Bourre iz violinske Partite št. 1, ki jo je za harfo priredil Marcel Grandjany, nazadnje pa Impromptu Reinholda Gliera so razkrili bogato paleto glasbila ter resen in zavzet pristop dijakinje.
Na koprski gimnaziji poučuje saksofon Tomaž Nedoh, odličen solist in pedagog, ki je že vzgojil vrsto nadarjenih pihalcev: tokrat smo poslušali dva gojenca, ki ju je s pianistko Meto Červ pripravil Luca Ferrini (sicer tudi umetniški vodja Openskih glasbenih srečanj); Žana Morel in Vid Starc sta dovršeno zaigrala Concertino v C-duru, ki ga je spisal Rafael Grimal Olmos. Lepo izoblikovan zvok in usklajeno fraziranje je tudi pianistka dopolnila s pozorno in muzikalno smiselno spremljavo, saksofonista pa sta svoj nastop in celoten program zaokrožila z živahnim Divertimentom Alaina Crepina.
Veliko aplavzov je nagradilo deseterico mladih izvajalcev, ki so pustili zelo pozitivne vtise.
Tekst: Katja Kralj
Foto: Fotodamj@n
Openska glasbena srečanja
Mladi študentje so potrdili dober glas šole, ki se je na Primorskem uveljavila kot pomembno gojišče talentov in prikazali sadove svojega truda v instrumentalnih zasedbah, ki so bile dokaj izvirne, saj je kot prva skupina nastopil kvartet tub, ki so ga sestavljali Erik Jurjevčič in Patrik Rijavec na evfoniju, Nejc Rogelja z basovsko in Edi Jurjevčič s kontrabasovsko tubo. Na videz neokretna glasbila so v rokah mladih fantov zazvenela gibčno in tudi zabavno, saj je njihov mentor prof. Rok Vilhar izbral lahkoten in prijeten program: najprej Gounodov Lutkin marš, ki je dobro znan tudi iz Disneyevih risank, nato romantično umirjeno Borodinovo The village Chon, nazadnje pa slovito Mozartovo Eine kleine Nachtmusik, ki je v priredbi postala Tuba Musik, so fantje podali ubrano in lepo usklajeno. Sledil je duo kitar, ki ga pripravlja prof. Tanja Brecelj Vatovec: Leonard Medica Gregorič in Kim Babič sta z dobrim ritmičnim občutkom interpretirala Jongo Paula Bellinatija, zanimivo in razgibano skladbo, v kateri je bilo opaziti Babičevo izstopajočo muzikalnost in vodilno vlogo, kitarista pa sta se kar lepo dopolnjevala.
Pianistko Meto Červ poučuje prof. Denys Masliuk vin vpliv ruske šole je bil očiten v izbiri programa: dijakinja si je takorekoč ogrela prste s Scarlattijevo Sonato v G-duru K146, nato pa se je spopadla s težavami Sonate op. 30 v Fis-duru Aleksandra Skrjabina: dober tehnični nivo bi potreboval nekoliko bolje izdelano interpretativno vizijo, vsekakor je pianistka dokazala resno in solidno pripravo, ki jo je potrdila v Etude Tableaux op. 39 št. 6 Sergeja Rahmaninova. Harfistka Bilka Peršič, ki se šola pri prof. Anji Gaberc, je pokazala lepo izoblikovan smisel za fraziranje, pa tudi tehniko, s katero že obvlada dokaj zahtevne komade: dotik je bil včasih le preoster, svoj program pa je Peršičeva podala dokaj samozavestno. Alphonse Hasselmans s Petite valse, ljubka salonska glasba, nato kar živahen swing v skladbi Ten past Two Pearl Chertok, Bachova resnoba v Bourre iz violinske Partite št. 1, ki jo je za harfo priredil Marcel Grandjany, nazadnje pa Impromptu Reinholda Gliera so razkrili bogato paleto glasbila ter resen in zavzet pristop dijakinje.
Na koprski gimnaziji poučuje saksofon Tomaž Nedoh, odličen solist in pedagog, ki je že vzgojil vrsto nadarjenih pihalcev: tokrat smo poslušali dva gojenca, ki ju je s pianistko Meto Červ pripravil Luca Ferrini (sicer tudi umetniški vodja Openskih glasbenih srečanj); Žana Morel in Vid Starc sta dovršeno zaigrala Concertino v C-duru, ki ga je spisal Rafael Grimal Olmos. Lepo izoblikovan zvok in usklajeno fraziranje je tudi pianistka dopolnila s pozorno in muzikalno smiselno spremljavo, saksofonista pa sta svoj nastop in celoten program zaokrožila z živahnim Divertimentom Alaina Crepina.
Veliko aplavzov je nagradilo deseterico mladih izvajalcev, ki so pustili zelo pozitivne vtise.