Novice, članki in odmevi ...
NOVE DOGODIVŠČINE DON KIHOTA
Primorske novice
Tekst: Branka Kljun
Foto: Karl Glavina
Prvi večer sta oblikovala gosta iz Italije Pierluigi Clemente in Fabio Corsi, 22-letna študenta videmskega Konservatorija Jacopo Tomadini. Nadobudna mlada koncertanta sta se predsatvila z deli Giulianija, Rodriga, Narvaeza in Regondija, skladateljev, ki se jim v svojih programih ne odrekajo niti veliki, že uveljavljeni mojstri šestih strun.
Kakor prvi, je tudi drugi večer odzvanjal v prikupni akustiki galerije samostana sv. Ane v Kopru, ki je – tako se zdi – kot ustvarjena prav za ta žlahtni in največkrat sramežljivo tihi instrument. V prvih točkah smo poslušali kitarista Sebastjana Grega, nekoč dijaka koprske umetniške gimnazije, danes diplomanta študenta Akademije Segovia v Pordenonu. Njegove odlične izvedbe skladb Mertza, Bacha, Mangoreja in Albeniza so občinstvo prepričale, da gre za nadarjenega mladega umetnika.
Flavta in kitara sta zanimiv par
Na svojem koprskem nastopu je predstavljal svojo prvo solistično zgoščenko, ki je pred kratkim izšla pri založbi Baros records. V nadaljevanju večera se je kitaristu pridružila temperamentna flavtistka Nika Hribar iz Kopra, ki tako kot Grego poučuje na Glasbeni šoli Tolmin. »Flavta-kitara je zanimiva zasedba, saj so ji skladatelji namenili kar precej del,« pravita koncertanta in dodajata, da sta sprva k skupnemu muziciranju spodbujala svoje učence, potem pa sta se odločila, da tudi sama združita moči. Lani sta ob obletnici Tolminskega punta izvajala baročna dela, letos pa sta se odločila za lahkotnejši program – dela Piazzolle, Pijola, Ville Lobosa in Machada so, kot pravita, za dušo in za občinstvo.
Kitaristi, bistroumni plemič in baletke
Sebastjan Grego je bil pred tremi leti tudi eden od prvih mentorjev Kitarske ustvarjalnice, ki je obvezen del koprskih Poletnih kitarskih večerov. Letošnje se je udeležilo nekaj več kot 20 otrok s štirih primorskih glasbenih šol, koprske, postojnske, tolminske in ilirskobistriške. Vsebinska zamisel je bila tudi letos v rokah Tanje Brecelj Vatovec: »Ko sem pred dvema letoma skladateljici Marii Linnemann poslala posnetek našega nastopa, je bila tako navdušena, da nam je takoj poslala partituro svoje glasbene pripovedi Don Kihot. Zelo zanimivo delo je to, zato sem se takoj odločila, da mu posvetimo že letošnjo ustvarjalnico,« pojasni in pristavi, da so bili otroci zelo prizadevni in ustvarjalni. »Ponosna sem na vsakega od njih, od najmlajšega, ki ima komaj deset let pa do tistih starejših, ki obiskujejo že umetniško gimnazijo,« pravi in pojasni, da so sami oblikovali tudi likovno podobo predstave, na kateri so se jim pridružile tudi baletke koprske glasbene šole pod vodstvom Manjane Milostnik. Pripovedni del zgodbe pa so zaupali Barbari Kocjančič.
Z mladimi je letos delalo več mentorjev, poleg Tanje Brecelj Vatovec še Martina Kocjančič, Blaž Lamovec in Niki Antolović, s svojimi bogatimi izkušnjami pa se jim je letos pridružil še poseben gost ustvarjalnice, mehiški kitarist in profesor na konservatoriju v Pordenonu, Josue Gutierrez. Nad prizadevnostjo mladih glasbenikov je bil navdušen: »Zelo smo se zabavali, ko smo poskušali Cervantesove besede skozi različne barve in ritme povezati z glasbeno govorico skladateljice Linnemann. Prav vsak si je prizadeval dati čim več od sebe, da bi bil rezultat čim boljši.«
Tekst: Branka Kljun
Foto: Karl Glavina
Prvi večer sta oblikovala gosta iz Italije Pierluigi Clemente in Fabio Corsi, 22-letna študenta videmskega Konservatorija Jacopo Tomadini. Nadobudna mlada koncertanta sta se predsatvila z deli Giulianija, Rodriga, Narvaeza in Regondija, skladateljev, ki se jim v svojih programih ne odrekajo niti veliki, že uveljavljeni mojstri šestih strun.
Kakor prvi, je tudi drugi večer odzvanjal v prikupni akustiki galerije samostana sv. Ane v Kopru, ki je – tako se zdi – kot ustvarjena prav za ta žlahtni in največkrat sramežljivo tihi instrument. V prvih točkah smo poslušali kitarista Sebastjana Grega, nekoč dijaka koprske umetniške gimnazije, danes diplomanta študenta Akademije Segovia v Pordenonu. Njegove odlične izvedbe skladb Mertza, Bacha, Mangoreja in Albeniza so občinstvo prepričale, da gre za nadarjenega mladega umetnika.
Flavta in kitara sta zanimiv par
Na svojem koprskem nastopu je predstavljal svojo prvo solistično zgoščenko, ki je pred kratkim izšla pri založbi Baros records. V nadaljevanju večera se je kitaristu pridružila temperamentna flavtistka Nika Hribar iz Kopra, ki tako kot Grego poučuje na Glasbeni šoli Tolmin. »Flavta-kitara je zanimiva zasedba, saj so ji skladatelji namenili kar precej del,« pravita koncertanta in dodajata, da sta sprva k skupnemu muziciranju spodbujala svoje učence, potem pa sta se odločila, da tudi sama združita moči. Lani sta ob obletnici Tolminskega punta izvajala baročna dela, letos pa sta se odločila za lahkotnejši program – dela Piazzolle, Pijola, Ville Lobosa in Machada so, kot pravita, za dušo in za občinstvo.
Kitaristi, bistroumni plemič in baletke
Sebastjan Grego je bil pred tremi leti tudi eden od prvih mentorjev Kitarske ustvarjalnice, ki je obvezen del koprskih Poletnih kitarskih večerov. Letošnje se je udeležilo nekaj več kot 20 otrok s štirih primorskih glasbenih šol, koprske, postojnske, tolminske in ilirskobistriške. Vsebinska zamisel je bila tudi letos v rokah Tanje Brecelj Vatovec: »Ko sem pred dvema letoma skladateljici Marii Linnemann poslala posnetek našega nastopa, je bila tako navdušena, da nam je takoj poslala partituro svoje glasbene pripovedi Don Kihot. Zelo zanimivo delo je to, zato sem se takoj odločila, da mu posvetimo že letošnjo ustvarjalnico,« pojasni in pristavi, da so bili otroci zelo prizadevni in ustvarjalni. »Ponosna sem na vsakega od njih, od najmlajšega, ki ima komaj deset let pa do tistih starejših, ki obiskujejo že umetniško gimnazijo,« pravi in pojasni, da so sami oblikovali tudi likovno podobo predstave, na kateri so se jim pridružile tudi baletke koprske glasbene šole pod vodstvom Manjane Milostnik. Pripovedni del zgodbe pa so zaupali Barbari Kocjančič.
Z mladimi je letos delalo več mentorjev, poleg Tanje Brecelj Vatovec še Martina Kocjančič, Blaž Lamovec in Niki Antolović, s svojimi bogatimi izkušnjami pa se jim je letos pridružil še poseben gost ustvarjalnice, mehiški kitarist in profesor na konservatoriju v Pordenonu, Josue Gutierrez. Nad prizadevnostjo mladih glasbenikov je bil navdušen: »Zelo smo se zabavali, ko smo poskušali Cervantesove besede skozi različne barve in ritme povezati z glasbeno govorico skladateljice Linnemann. Prav vsak si je prizadeval dati čim več od sebe, da bi bil rezultat čim boljši.«