Novice, članki in odmevi ...

BALETNA PREDSTAVA OB ZAKLJUČKU ŠOLSKEGA LETA
Leto 2016/2017  |  30.05.2017  |  Videno: 361741  |  A+ | a-
Tekst: GV
Foto. Zdravko Primožič, FPA

Tokrat sta bili osrednji junakinji kar dve Pepelki. Zgodbo, ki jo sicer vsi dobro poznamo, je učiteljica baleta Manjana Milostnik po besedah Alenke Tomc, ki delo Milostnikove  spremlja že vrsto let, sicer pa slovenske strokovnjakinje na področju baleta, zelo spretno zaokrožila v celovit baletni spektakel. Preplet solističnih in skupinskih plesnih točk, ki so kljub osnovnim plesnim korakom delovale zelo kompleksno, je ustvarila urejeno vendar izredno dinamično odrsko dogajanje. Solistične vloge je tokrat odplesalo nekoliko več deklet, ki so se izkazale tako v tehničnem kakor tudi v umetniškem izrazu. Zapletene prehode in zahtevne plesne slike je podkrepila z zelo dobrim izborom glasbe Prokofjeva, Delibesa, Čajkovskega in Minkusa. Spremljali smo lahko rezultate dela celega leta tistih najmlajših iz plesnih pripravnic pa vse do tistih deklet, ki so svoje šolanje na glasbeni šoli že zaključile, vendar jih ljubezen do baleta še kar vabi na ure plesa.
 

V prvi predstavi so nastopile predvsem deklice iz štirih oddelkov plesnih pripravnic, ki so s svojo iskreno otroško igrivostjo in razposajenostjo odlično odplesale skupinske plese drobnih ptičic in konjičkov ter malih vil. Vsi navzoči smo se spraševali, kako se zgnetejo vsi ti otroci v zaodrje.
 

V drugi predstavi, ki je bila zelo pregledna, z zanimivimi porazdelitvami na odru, so vloge mlajših soplesalk zamenjale učenke nižjih razredov baleta, ki so svoje delo predstavile že bolj zrelo. V obeh predstavah so se jim na odru pridružile njihove starejše vzornice iz višjih razredov v vlogah Pepelk, mačehe in polsester, vil ter kralja in kraljice, ki tokrat nista iskala izgubljene hčerke, ampak sta kot velika ljubitelja plesa priredila plesno tekmovanje. Le-tega sta se seveda udeležili tudi Pepelki, ki sta na tekmovanju zmagali, vendar nagrade nista uspeli prejeti, ker je prej odbila polnoč. Sledili so zapleti in razpleti in kot se za pravljice spodobi, se je na koncu vse srečno končalo. Pepelki sta bili odkriti, mačeha poražena in na dvoru so bili vsi srečni in veseli. Zadovoljstvo pa je bilo slišati tudi iz občinstva. Kako tudi ne, ko pa smo prisostvovali koreografsko odličnim plesnim točkam, kot je bil recimo dvorni ples in ples ob polnoči. Po obeh predstavah so bila tako dekleta kot njihova mentorica bogato nagrajena z gromkim aplavzom.
 

Zanimanje za baletni oddelek Glasbene šole Koper iz leta v leto narašča, kar pa niti ne preseneča, če upoštevamo dejstvo, da Milostnikova zelo pozorno spremlja razvoj svojih varovank in jih v skladu z javno veljavnim učnim načrtom ter njihovimi telesnimi sposobnostmi uči vsako leto bolj izdelanih koreografij. Nikakor ne prehiteva in deklet ne obremenjuje z elementi, ki bi lahko povzročali poškodbe. Ves čas pa z izjemnim čutom za prefinjeno kombinacijo glasbe, giba in svetlobe ustvari kompozicijo, ki kljub osnovnemu baletnemu nivoju, ki ga izvaja Glasbena šola Koper, na predstavah ves čas presega vsa pričakovanja.