Novice, članki in odmevi ...
V pričakovanju bienala sodobne glasbe
Poročilo o delavnici kompozicije
Tekst: Tatjana Jercog
Glasbena šola Koper je pomemben soorganizator mednarodnega bienala sodobne glasbe, ki ga prireja Društvo prijateljev glasbe. V letošnjem letu je potekal projekt, ki se vsebinsko navezuje na festival in nosi naslov V pričakovanju bienala sodobne glasbe.
Del tega projekta, ki sta ga podprla Ministrstvo za kulturo in Luka Koper, je bila delavnica za skladatelje namenjene učencem Glasbene šole Koper in dijakom umetniške gimnazije. Namen take vrste delavnic je predvsem ponuditi širši pogled v učenje glasbe, poglobiti elemente, ki sestavljajo skladbe in ne nazadnje spodbuditi mlade glasbenike k ustvarjanju svojih skladb. Zaradi abstraktnega materiala, ki ga glasba uporablja kot izrazno sredstvo, to je zvok, se nam zdi, da je ustvarjanje glasbenih zgodb težje od pisanja literarnih del ali slikanja. Eden izmed namenov delavnice je bil tudi dokazati, da lahko prav vsak izmed nas komponira in da to ni odvisno le od navdiha, ampak od določenega miselnega procesa.
Predavatelj je bil pianist, skladatelj in dirigent Paolo Marzocchi. Njegova glasbena izobrazba je klasična, kot skladatelj pa se je posvetil komponiranju različnih žanrov, kar mu omogoča širok pogled na glasbeno ustvarjanje. V vlogi skladatelja je sodeloval z različnimi umetniki mednarodnega slovesa in je prejel veliko naročil za nova pianistična, komorna in orkestralna dela. Sodeloval je s prestižnimi festivali, kot so: Lucerne Festival, Maggio Musicale Fiorentino, Teatro La Fenice di Venezia, filharmonični orkester Arturo Toscanini, orkester Leonore, orkester Verdi in Pomeriggi Musicali di Milano, orkester Nacionalnega radija v Romuniji, operno gledališče v Rimu, Biennale di Venezia, festival Musica sull’Acqua, festival Multiplicidade v Riu de Janeiro, festival FLOEMA v Pistoji, festival Borderline Moving Images v Beijingu. Več let je sodeloval tudi z italijanskim Ministrstvom za izobraževanje, visoko šolstvo in raziskovanje s projekti v okviru glasbenega izobraževanja.
Delavnica je potekala 4. in 5. decembra 2019 v prostorih glasbene šole v Kopru. Tema prvega dne je bila bolj splošnega značaja in sicer: kje vse se glasba začne, kako so povezani elementi petja šamanov in strukturirane glasbe, primeri različnih načinov pisanja glasbe. Udeleženci so prisluhnili primerom skladb Stravinskega, Kurtaga, Sciarrina in samega Marzocchija. Drugi dan pa so udeleženci lahko sodelovali aktivno z lastnimi skladbami ali idejami, iz katerih je Marzocchi povzel ključne elemente pri komponiranju skladbe.
Delavnice se je udeležilo več kot 40 učencev, starih od 8 do 14 let in dijakov. Marzocchi je dokazal posebno afiniteto do otrok in prikazal na zelo dostopen način tudi težje pojme, kot so alikvotni toni, obdelava glasbenih motivov, glasbeno oblikoslovje …
Navdušenje udeležencev je bil dokaz, da so take delavnice dobrodošle, kar dodatno osmišlja nadaljnje načrtovanje samega bienala sodobne glasbe.
Tekst: Tatjana Jercog
Glasbena šola Koper je pomemben soorganizator mednarodnega bienala sodobne glasbe, ki ga prireja Društvo prijateljev glasbe. V letošnjem letu je potekal projekt, ki se vsebinsko navezuje na festival in nosi naslov V pričakovanju bienala sodobne glasbe.
Del tega projekta, ki sta ga podprla Ministrstvo za kulturo in Luka Koper, je bila delavnica za skladatelje namenjene učencem Glasbene šole Koper in dijakom umetniške gimnazije. Namen take vrste delavnic je predvsem ponuditi širši pogled v učenje glasbe, poglobiti elemente, ki sestavljajo skladbe in ne nazadnje spodbuditi mlade glasbenike k ustvarjanju svojih skladb. Zaradi abstraktnega materiala, ki ga glasba uporablja kot izrazno sredstvo, to je zvok, se nam zdi, da je ustvarjanje glasbenih zgodb težje od pisanja literarnih del ali slikanja. Eden izmed namenov delavnice je bil tudi dokazati, da lahko prav vsak izmed nas komponira in da to ni odvisno le od navdiha, ampak od določenega miselnega procesa.
Predavatelj je bil pianist, skladatelj in dirigent Paolo Marzocchi. Njegova glasbena izobrazba je klasična, kot skladatelj pa se je posvetil komponiranju različnih žanrov, kar mu omogoča širok pogled na glasbeno ustvarjanje. V vlogi skladatelja je sodeloval z različnimi umetniki mednarodnega slovesa in je prejel veliko naročil za nova pianistična, komorna in orkestralna dela. Sodeloval je s prestižnimi festivali, kot so: Lucerne Festival, Maggio Musicale Fiorentino, Teatro La Fenice di Venezia, filharmonični orkester Arturo Toscanini, orkester Leonore, orkester Verdi in Pomeriggi Musicali di Milano, orkester Nacionalnega radija v Romuniji, operno gledališče v Rimu, Biennale di Venezia, festival Musica sull’Acqua, festival Multiplicidade v Riu de Janeiro, festival FLOEMA v Pistoji, festival Borderline Moving Images v Beijingu. Več let je sodeloval tudi z italijanskim Ministrstvom za izobraževanje, visoko šolstvo in raziskovanje s projekti v okviru glasbenega izobraževanja.
Delavnica je potekala 4. in 5. decembra 2019 v prostorih glasbene šole v Kopru. Tema prvega dne je bila bolj splošnega značaja in sicer: kje vse se glasba začne, kako so povezani elementi petja šamanov in strukturirane glasbe, primeri različnih načinov pisanja glasbe. Udeleženci so prisluhnili primerom skladb Stravinskega, Kurtaga, Sciarrina in samega Marzocchija. Drugi dan pa so udeleženci lahko sodelovali aktivno z lastnimi skladbami ali idejami, iz katerih je Marzocchi povzel ključne elemente pri komponiranju skladbe.
Delavnice se je udeležilo več kot 40 učencev, starih od 8 do 14 let in dijakov. Marzocchi je dokazal posebno afiniteto do otrok in prikazal na zelo dostopen način tudi težje pojme, kot so alikvotni toni, obdelava glasbenih motivov, glasbeno oblikoslovje …
Navdušenje udeležencev je bil dokaz, da so take delavnice dobrodošle, kar dodatno osmišlja nadaljnje načrtovanje samega bienala sodobne glasbe.