Novice, članki in odmevi ...
V PRIČAKOVANJU NEMŠKE ŠTIPENDIJE
PRIMORSKE NOVICE, četrtek, 25. 10 2012
Branka Kljun, Radio Koper
Primož Sukič je pred dvema Ietoma z najvišjo oceno diplomiral na ljubljanski Akademiji za glasbo, kjer je obiskoval razred profesorja Andreja Grafenauerja. Isto leto je na državnem tekmovanju TEMSIG v najvišji starostni kategoriji osvojil prvo nagrado. Sam pravi, da je prvo pomembnejšo vlogo na njegovi poti kitarista odigrala že njegova profesorica na umetniški gimnaziji v Kopru Eva Jelenc, ki mu je poleg tehničnega znanja in glasbe dala tudi prve koristne napotke pri oblikovanju glasbene osebnosti. Po diplomi na ljubljanski Akademiji za glasbo je dve leti poučeval kitaro na ljubljanski Glasbeni šoli Rakovnik, hkrati pa se preizkusil še na nekaterih drugih glasbenih področjih, a se naposled vendarle odločil, da želi svoje znanje na področju klasične kitare poglobiti v tujini. Poskusil je na več koncih in se nazadnje odločil za Darmstadt, manjši kraj južno od Frankfurta, ki je v glasbenih krogih znan predvsem po izjemno cenjenem Bienalu sodobne glasbe, na katerem se je v petdesetih letih prejšnjega stoletja z Johnom Cageom, Karlheinzom Stockhausnom in drugimi rojevala sodobna glasba. Še danes velja za enega največjih centrov sodobne glasbe v svetu. Darmstadt ima - kot pravi Primož - razmeroma majhno glasbeno akademijo z nekaj več kot sto študenti. Znana je predvsem po kitarskem, klavirskem in pevskem oddelku, med kitaristi pa zelo veliko pomeni ime Tilmana Hoppstocka, ki smo ga imeli priložnost slišati tudi Sloveniji. Pred dvema letoma je namreč nastopil v Cankarjevem domu v Ljubljani v okviru cikla Zvoki šestih strun. Primož se je lani udeležil enega od Hoppstockovih seminarjev za kitaro in tako z velikim mojstrom navezal tudi oseben stik. Ta je, kot pravi Primož, se kako pomemben pri iskanju profesorja: »Na sprejemnih izpitih te profesor ne more dovolj spoznati, da bi ocenil tvoje kvalitete. Če pa te pozna s svojega masterclassa, je to vse nekaj drugega." Na kakšen način si študent pravzaprav poišče pravega profesorja? Primož odgovarja, da zveneče ime samo po sebi ne jamči za dobrega učitelja: »Pomembno je, da si poiščeš profesorja, ki ti bo lahko dal to, kar potrebuješ oz. kar želiš. Sam sem se s Tilmanom Hoppstockom na enem od mojstrskih tečajev odlično ujel, všeč mi je njegov odnos do stare glasbe, je velik raziskovalec in poznavalec zlasti baročne ustvarjalnosti in interpretacije. Hoppstock ima v Darmstadtu tudi svojo založbo, v decembru pa vsako leto organizira velik kitarski festival, na katerem imaš možnost spoznati največje kitariste sveta, obenem pa tudi nastopiti, kar je čudovito."
Branka Kljun, Radio Koper
Primož Sukič je pred dvema Ietoma z najvišjo oceno diplomiral na ljubljanski Akademiji za glasbo, kjer je obiskoval razred profesorja Andreja Grafenauerja. Isto leto je na državnem tekmovanju TEMSIG v najvišji starostni kategoriji osvojil prvo nagrado. Sam pravi, da je prvo pomembnejšo vlogo na njegovi poti kitarista odigrala že njegova profesorica na umetniški gimnaziji v Kopru Eva Jelenc, ki mu je poleg tehničnega znanja in glasbe dala tudi prve koristne napotke pri oblikovanju glasbene osebnosti. Po diplomi na ljubljanski Akademiji za glasbo je dve leti poučeval kitaro na ljubljanski Glasbeni šoli Rakovnik, hkrati pa se preizkusil še na nekaterih drugih glasbenih področjih, a se naposled vendarle odločil, da želi svoje znanje na področju klasične kitare poglobiti v tujini. Poskusil je na več koncih in se nazadnje odločil za Darmstadt, manjši kraj južno od Frankfurta, ki je v glasbenih krogih znan predvsem po izjemno cenjenem Bienalu sodobne glasbe, na katerem se je v petdesetih letih prejšnjega stoletja z Johnom Cageom, Karlheinzom Stockhausnom in drugimi rojevala sodobna glasba. Še danes velja za enega največjih centrov sodobne glasbe v svetu. Darmstadt ima - kot pravi Primož - razmeroma majhno glasbeno akademijo z nekaj več kot sto študenti. Znana je predvsem po kitarskem, klavirskem in pevskem oddelku, med kitaristi pa zelo veliko pomeni ime Tilmana Hoppstocka, ki smo ga imeli priložnost slišati tudi Sloveniji. Pred dvema letoma je namreč nastopil v Cankarjevem domu v Ljubljani v okviru cikla Zvoki šestih strun. Primož se je lani udeležil enega od Hoppstockovih seminarjev za kitaro in tako z velikim mojstrom navezal tudi oseben stik. Ta je, kot pravi Primož, se kako pomemben pri iskanju profesorja: »Na sprejemnih izpitih te profesor ne more dovolj spoznati, da bi ocenil tvoje kvalitete. Če pa te pozna s svojega masterclassa, je to vse nekaj drugega." Na kakšen način si študent pravzaprav poišče pravega profesorja? Primož odgovarja, da zveneče ime samo po sebi ne jamči za dobrega učitelja: »Pomembno je, da si poiščeš profesorja, ki ti bo lahko dal to, kar potrebuješ oz. kar želiš. Sam sem se s Tilmanom Hoppstockom na enem od mojstrskih tečajev odlično ujel, všeč mi je njegov odnos do stare glasbe, je velik raziskovalec in poznavalec zlasti baročne ustvarjalnosti in interpretacije. Hoppstock ima v Darmstadtu tudi svojo založbo, v decembru pa vsako leto organizira velik kitarski festival, na katerem imaš možnost spoznati največje kitariste sveta, obenem pa tudi nastopiti, kar je čudovito."