Novice, članki in odmevi ...

TRENUTNO JE TREBA ŽIVETI TAM, KJER JE DELO
Leto 2013/2014  |  15.05.2014  |  Videno: 361879  |  A+ | a-
Primorske novice, 15. 5. 2014
BRANKA KLJUN (Radio Koper
)



Nastala je magistrska naloga z naslovom Singing in slovenian - Petje v slovenščini, v kateri je Vida Matičič s pomočjo transkripcij v mednarodni fonetični pisavi našla način, kakO lahko tudi pevci, ki sicer ne govorijo slovenskega jezika, odlično izgovarjajo slovenska besedila . Za svojo nalogo je Vida dobila odlično oceno, številne pohvale in spodbude za nadaljevanje raziskave.
Vida se je po maturi iz solopetja pri profesorici Nini Kompare Volasko na Umetniški gimnaziji v Kopru pred šestimi leti po novo znanje odpravila v tujino. Izbirala je med več možnostmi, resnejši sta bili dve: Haag in Amsterdam; na obeh konservatorijih je namreč uspešno opravila sprejemni izpit. "Za Amsterdam sem se odločila zato, ker sem se s profesorico Valerie Guillorit odlično ujela. S tem, da sem se odločila za Amsterdam, sem žrtvovala možnost izobraževanja na oddelku za staro glasbo, ki je v Haagu zelo močan, v Amsterdamu pa se je pojavil šele sedaj, kar je zame že prepozno. A tako pač je," pripoveduje Vida. Pri profesorici Guillorit je opravila dodiplomski in podiplomski študij, vmes pa se je udeležila še veliko mojstrskih tečajev pri priznanih pevcih, kot so Ira Siff, Claron McFadden, Nelly Miricioiu, Emma Kirkby in drugi.

Marca letos je prvi del magistrskega zaključnega izpita z zagovorom svoje naloge že opravila. V juniju jo čaka še recital, na katerem bo izvedla Schumannov ciklus samospevov Frauen Liebe und Leben, v drugem delu večera pa nekaj slovenskih duetov s kolegico iz Estonije - ki bo potrdila uspešnost raziskave o petju v slovenščini - in arije iz oper Haendla, Bizeta in Smetane. Na magistrskem recitalu bo Vida pokazala svoje znanje petja in igre. "Na Nizozemskem je namreč v zadnjem času trend, da se ne le opere, pač pa tudi samospeve izvaja kot teater," pojasnjuje Vida in doda, da je dramska igra del študijskih obveznosti na konservatoriju. "Operni pevec mora, seveda, poleg petja obvladati tudi to. Morda je tu razlog, da me v zadnjem času prav opera zelo privlači."

Ko je bila Vida dijakinja, je veliko nastopala kot zborovska pevka. Pela je v Akademskem pevskem zboru Univerze na Primorskem, večkrat pa je bila tudi članica svetovnega zbora mladih, na kar ima posebno lepe spomine. Zdaj jo veliko bolj od petja v zboru zanima solistično nastopanje. Pravi, da je na Nizozemskem kar veliko priložnosti za to, večinoma je treba skozi sito različnih avdicij. "Zelo pomembno je, da si čimbolj prisoten v pevskih krogih, si iščeš priložnosti, nič namreč ne pride samo."

Pred kratkim je opravila avdicijo za dva projekta z zborom amsterdamske opere, trenutno študira vlogo Marcelline iz Mozartove opere Figarova svatba, ki bo doživela premiero poleti in za katero je bila prek avdicije izbrana v Parizu. Sicer pa ima najraje Puccinijevo Mimi, ki bi jo nekoč rada pela na kakem velikem odru. Poleti se odpravlja v Izrael na operno poletno šolo, kjer bo izpopolnjevala svoje znanje pri priznanih opernih imenih velike Metropolitanke.

Ali ima v mislih vrnitev v domovino? Seveda bi se rada vrnila, vendar pa za zdaj ne kaže, da bi imela za to dovolj razlogov: "V teh kriznih časih je treba biti tam, kjer je delo - to je trenutno na Nizozemskem. A kot pravijo, nikoli ne reci nikoli," meni Vida Matičič, ki je pred kratkim svojemu priimku dodala še enega - Malnaršič.