Novice, članki in odmevi ...

VERJETI MORAŠ V TO, KAR PRIPOVEDUJEŠ OTROKOM
Leto 2017/2018  |  17.05.2018  |  Videno: 362124  |  A+ | a-
Istra
Tekst: Katja Bertok


Interesnih dejavnosti, v katere se vpisujejo otroci, je veliko. Šport in glasba sta med vsemi najbolj številčno zastopana, veliko prireditev jima je namenjenih in ne nazadnje, veliko otrok, ki v obeh dosegajo izjemne dosežke. Tokrat je o zabavi z resno glasbo z zelo mladostnim pristopom posebej za Istro spregovoril profesionalni violinist Žiga Cerar.

Žiga Cerar sicer prihaja iz Ljubljane, a kakor sam pravi, je zdaj predan Obali. V prestolnico ga kaj dosti več ne vleče. »Že kot otrok sem sanjal o življenju na Obali. Tukaj se počutim svobodno, umirjeno, vedno znova me navdihuje narava in utrip tukajšnjih ljudi,« pove Cerar. Na svoji glasbeni poti je kot violinist dosegel ogromno, to znanje in izkušnje pa želi sedaj predati učencem. Zelo ga veseli tudi dirigiranje in ta priložnost se mu je letos ponudila na glasbeni šoli v Kopru, kjer so mu zaupali vodenje orkestra. Pot, ki jo je Cerar prehodil ali bolje preigral, je izjemno pestra.
Po končani srednji glasbeni šoli v Ljubljani je po nasvetu učiteljev študij nadaljeval v tujini. Tako je že pri 17 letih začel študirati na slovitem Mozarteumu v Salzburgu in kasneje še na Musikhochschule v Rosocku pri prof. Christiane Hutcap ter na Conservatoire national superieur de musique v Parizu v razredu prof. Sylvije Gazeau. Pri 23 letih je opravil avdicijo v orkestru Slovenske filharmonije, s katerim je polnih 13 let nastopal na številnih turnejah po svetovnih prestolnicah. Pred dvema letoma ga je življenjska pot pripeljala v Koper, kjer se je pridružil učiteljskemu zboru Glasbene šole Koper in zasedel mesto učitelja violine. Obenem poučuje tudi na koprski umetniški gimnaziji. »Veseli me delo z otroki, saj jim lahko predajam to, kar sem se v vseh teh letih sam naučil. Z novimi pristopi in možnostmi, ki jih v našem otroštvu morda nismo poznali,« doda Cerar.

Osnove v družini

Tako bogata glasbena kariera pa se le težko rodi čez noč. »če se s tem kot otrok ne srečaš doma, v družini, je potem zelo težko, da te bo glasba kar na lepem prevzela na ulici. Ne morem reči, da izhajam ravno iz družine, ki se je profesionalno ukvarjala z glasbo, vendar sta bila starša velika ljubitelja glasbe. Doma smo vedno poslušali različno glasbo, najbolj pa me je fasciniral zvok simfoničnega orkestra,« pripoveduje Cerar.
Kot pravi, ga je zelo zaznamovalo igranje v orkestru. Ponudilo mu je ogromno glasbenih užitkov, ki jih sam, kot violinist ne bi doživel. Prav tu čuti Cerar svoje poslanstvo, in sicer si prizadeva navdušiti otroke za skupno muziciranje na različnih instrumentih.
»Ne nazadnje glasba zelo veliko pripomore k oblikovanju osebnosti. Pri čemer veliko prispeva tudi igranje inštrumenta v glasbeni šoli. Razvijajo se posluh, motorika, koncentracija. Upam si trditi, da je igranje inštrumenta zelo pomembno za vsestranski razvoj otroka,« pojasni Cerar.

Delaj s srcem. Otroci to zaznajo.

Vse pa le ne gre samo od sebe. Prav tako kot pri šolskih predmetih, je tudi v glasbeni šoli ključnega pomena učiteljev pristop. Namreč, predmet je zanimiv toliko, kolikor je zanimiv učitelj, ki predmet poučuje.
Kaj to pomeni, nam Žiga Cerar razloži zelo preprosto: »Iskren pristop je najbolj pomemben. Otrok mora opaziti, da misliš in delaš resno, da ne blefiraš. Izžarevati moraš to, kar pripoveduješ. Ko otroci to zaznajo, so do svojega dela zelo korektni in realni ter vedo, koliko so se dejansko potrudili. Po drugi strani otroci različno hitro napredujejo, potrebno je biti potrpežljiv in jih znati motivirati za nadaljnje delo. Ni dovolj samo imeti rad glasbo in talent. Za uspeh je treba predvsem trdo delati. Zanimiv je podatek o razmerju med talentom in delom, ki govori v prid dela, in to celo v razmerju 5 proti 95 odstotkov! Moja želja je, da učence tekom šolanja navdušim za igranje violine v tej meri, da šolanje nadaljujejo ali pa se vključijo v kakšno skupino, kot je na Obali recimo Obalni komorni orkester in hkrati, da bi bili redni obiskovalci koncertnih prireditev.«

Mali filharmonik drugič

Kmalu po koncu šolskega leta bo letos drugo leto zapored za otroke organiziran orkestrski kamp na morju Mali filharmonik. Za otroke je to življenjska izkušnja, saj gredo sami od doma. Šola v naravi je s stališča družbe drugačna, saj se otroci med seboj poznajo, tu pa se najdejo otroci z različnih koncev Slovenije. »Prednost kampa je morje, in to je že prvi znak počitnic. Ne glede na resno delo, ki ga bomo tam opravili, bo osnova kampa sproščeno vzdušje in zabava,« pojasni Cerar, ki je obenem umetniški vodja kampa.
Otroci pridejo z vseh koncev Slovenije. »Za letos imamo potrjene prijave z Jesenic, Domžal, Kamnika, Litije, Tržiča, Ilirske Bistrice, postojne, Obale … In prav zanimivo je, kako se otroci, stari med 7 in 15 let hitro znajdejo. V času kampa je zabava ločena od strogega dela, vendar  še vedno stremimo k temu, da vse ostane za otroke privlačno in zabavno. Tako, da se imajo vsi lepo,« dogajanje v prihajajočem kampu opiše Cerar in doda, da je kakopak vse začinjeno s pravo mero discipline, saj brez te v orkestru ne gre.
Spremljajoče zabavne vsebine zagotovo pripomorejo, da resno delo postane zabava. In tudi letos ne bo nič drugače. Mentorji so namreč poskrbeli za prave glasbene poslastice, med katerimi prav gotovo izstopa obisk Slovenske filharmonije v Ljubljani. »Kot nekdanji filharmonik sem se dogovoril za ogled filharmonije, kjer bomo lahko poslušali vajo z gostujočim dirigentom. Na odru bomo imeli svojo vajo, tako bodo lahko otroci prizkusili akustiko dvorane in ne nazadnje imeli bodo dragoceno priložnost, da bodo lahko zaigrali z nekaterimi profesionalnimi filharmoniki.«
Na zaključnem koncertu se bo otrokom pridružil Žiga Brank, virtuoz na violini, s katerim je Žiga Cerar skupaj študiral v Rostocku. »Pomembno je, da otroci lahko vidijo in slišijo, kakšne virtuozne skladbe je možno odigrati na violini,« ,misi o kampu sklene Žiga Cerar – tisti strogo-zabavni mentor, ki na osnovi svoje večletne koncertne kariere danes deli in razvija znanje na pedagoškem področju. Kajti, kakor sam pravi, ima vsak človek rad glasbo in vse zvrsti so lepe; pomembno je, da glasbo korektno izvajamo.