Novice, članki in odmevi ...
KLAVIR LAHKO NUDI IZREDNE DRUŽABNE MOŽNOSTI
Primorske novice, 22. november 2014
Tatjana Gregorič, Radio Koper
Foto: Nina Mole
V obdobju vročih razprav in pozivov vladi, naj ne krči sredstev za financiranje javnega osnovnega glasbenega šolstva, in v času, ko zaskrbljujoče posledice dotika učenca pri pouku inštrumenta vzbujajo strah pred nastankom družbe brez iskrenega stika, so v Kulturnem domu Laško poskušali še enkrat predstaviti večplastni učinek glasbene izobrazbe na posameznika. Pod drobnogled so seveda postavili klavir, največkrat osamljeni inštrument, ki pa je tokrat zaživel v široki pahljači skupnega muziciranja kot nekdo, ki lahko prijatelju na odru ponudi trdno varnost, oporo, krepi njegovo samozavest in ga spodbudi, da okusi čar sodelovanja. Ta dodana vrednost v glasbi pa še kako močno vpliva na človekovo razumevanje umetnosti, sveta in življenja.
Pet predavanj, pet koncertov, okrogla miza o pomenu korepetitorstva, šest projektov šol, ki so razkrili občudovanja vredno ustvarjalno muziciranje različnih zasedb s klavirjem, delavnica in masterclass s priznano brazilsko pianistko Carino Joly, svetovalko za zdrav razvoj glasbenika, in odprta razprava o smernicah Društva klavirskih pedagogov Slovenije EPTA v prihodnje, so tristotim udeležencem v treh dneh sredi novembra izostrili pogled na vlogo pianista-učenca, pedagoga in koncertanta v druženju z drugimi glasbeniki.
V pestrem naboru kakovostnih dogodkov so, tako kot vsa leta doslej, tehten prispevek dali primorski udeleženci s štirimi izvirnimi in poglobljenimi projekti. Pianistki Aleksandra Češnjevar Glavina in Tamara Ražem Locatelli sta kot duo Excentury na večernem koncertu razkrivali čarnost skupne igre na dveh klavirjih, programski presežek je ponudila krstna izvedba različice Suite za 2 klavirjaBojana Glavine. Vrhunske, temperamentne interpretacije skladb Astorja Piazzolle sta v drugem delu večera popestrila italijanska podprvaka argentinskega tanga Alexandra Lioubova in Andrea Bevilacqua. Odlični primorski pianistki sta sodelovali tudi na zanimivem predavanju, v katerem je Bojan Glavina izčrpno predstavil raziskavo o skladbah slovenskih skladateljev za klavir štiriročno. Žlahtnost druženja najmlajših v komorni igri je razkril projekt Glasbene šole Koper in tudi tu je domiselne priredbe za trio pripravil Bojana Glavina. Da je skupno muziciranje nekaj najlepšega v glasbi, ker se le na ta način različne individualnosti vedno znova prepletajo v novo in edinstveno glasbeno doživetje, ki je v veliko veselje tako izvajalcem kot poslušalcem, sta vzorno s koncertnim predavanjem demonstrirali primorska pianistka Aleksandra Pavlovič in violončelistka Sanja Repše, ki sta skupaj študirali na slovitem Državnem konservatoriju P. I. Čajkovski v Moskvi.
Tatjana Gregorič, Radio Koper
Foto: Nina Mole
V obdobju vročih razprav in pozivov vladi, naj ne krči sredstev za financiranje javnega osnovnega glasbenega šolstva, in v času, ko zaskrbljujoče posledice dotika učenca pri pouku inštrumenta vzbujajo strah pred nastankom družbe brez iskrenega stika, so v Kulturnem domu Laško poskušali še enkrat predstaviti večplastni učinek glasbene izobrazbe na posameznika. Pod drobnogled so seveda postavili klavir, največkrat osamljeni inštrument, ki pa je tokrat zaživel v široki pahljači skupnega muziciranja kot nekdo, ki lahko prijatelju na odru ponudi trdno varnost, oporo, krepi njegovo samozavest in ga spodbudi, da okusi čar sodelovanja. Ta dodana vrednost v glasbi pa še kako močno vpliva na človekovo razumevanje umetnosti, sveta in življenja.
Pet predavanj, pet koncertov, okrogla miza o pomenu korepetitorstva, šest projektov šol, ki so razkrili občudovanja vredno ustvarjalno muziciranje različnih zasedb s klavirjem, delavnica in masterclass s priznano brazilsko pianistko Carino Joly, svetovalko za zdrav razvoj glasbenika, in odprta razprava o smernicah Društva klavirskih pedagogov Slovenije EPTA v prihodnje, so tristotim udeležencem v treh dneh sredi novembra izostrili pogled na vlogo pianista-učenca, pedagoga in koncertanta v druženju z drugimi glasbeniki.
V pestrem naboru kakovostnih dogodkov so, tako kot vsa leta doslej, tehten prispevek dali primorski udeleženci s štirimi izvirnimi in poglobljenimi projekti. Pianistki Aleksandra Češnjevar Glavina in Tamara Ražem Locatelli sta kot duo Excentury na večernem koncertu razkrivali čarnost skupne igre na dveh klavirjih, programski presežek je ponudila krstna izvedba različice Suite za 2 klavirjaBojana Glavine. Vrhunske, temperamentne interpretacije skladb Astorja Piazzolle sta v drugem delu večera popestrila italijanska podprvaka argentinskega tanga Alexandra Lioubova in Andrea Bevilacqua. Odlični primorski pianistki sta sodelovali tudi na zanimivem predavanju, v katerem je Bojan Glavina izčrpno predstavil raziskavo o skladbah slovenskih skladateljev za klavir štiriročno. Žlahtnost druženja najmlajših v komorni igri je razkril projekt Glasbene šole Koper in tudi tu je domiselne priredbe za trio pripravil Bojana Glavina. Da je skupno muziciranje nekaj najlepšega v glasbi, ker se le na ta način različne individualnosti vedno znova prepletajo v novo in edinstveno glasbeno doživetje, ki je v veliko veselje tako izvajalcem kot poslušalcem, sta vzorno s koncertnim predavanjem demonstrirali primorska pianistka Aleksandra Pavlovič in violončelistka Sanja Repše, ki sta skupaj študirali na slovitem Državnem konservatoriju P. I. Čajkovski v Moskvi.