Novice, članki in odmevi ...
BONINOV SIMFONIČNI PRVENEC
Primorske novice
Branka Kljun, Radio Koper
Matej Bonin, nekoč dijak koprske Umetniške gimnazije, danes diplomant ljubljanske Akademije za glasbo, trenutno pa študent graške Univerze za glasbo in upodabljajočo umetnost, je kljub mladosti v slovenskem prostoru že znano skladateljsko ime. Pot na evropsko glasbeno sceno mu utira Ensemble Modern iz Frankfurta, eden najbolj znanih in cenjenih ansamblov za sodobno glasbo. Boninova dela so bila izvedena že na različnih uglednih festivalih, kot so Musica viva v Münchnu, Varšavska jesen, Alte Oper v Frankfurtu, Gare du Nord v Baslu, The Firehouse Space v New Yorku ter na domačih Slovenskih glasbenih dnevih, festivalu Slowind, prav posebnemu performansu pa smo bili priča na lanskem Bienalu sodobne glasbe v Kopru.
Letošnje povabilo simfonikov RTV Slovenija je bilo za Mateja Bonina še posebej pomembno, saj se je tokrat prvič soočil s tako velikim korpusom, kot je simfonični orkester: “Vedno, ko se soočiš z zasedbo, ki je naročila delo, se najprej do potankosti poglobiš v instrumente, za katere boš ustvarjal, pri komponiranju za simfonični orkester pa moraš vse to že poznati, tu se ukvarjaš predvsem s tem, kaj, kje, čemu, zakaj in kdaj. Čudovita izkušnja, tale simfonična,” pojasnjuje Matej in dodaja, da se je v skladbi Cancro ubadal z idejo kroženja kot mehanizma, ki ustvarja in oblikuje značaj vseh ravni zvočne snovi, pri ustvarjanju pa se je oprl na tehniko rakovega postopa v vseh smereh. Kot še dodaja, mu je bil orkester kot zapleteno zvočno telo v velik navdih. Z izvedbo je bil zelo zadovoljen. Delo namreč nikakor ni enostavno za izvajalce, večkrat je prisostvoval vajam; meni, da so ga dobro razumeli.
Matej Bonin se veseli novih naročil. Letos je s Triom Savasa, ki izhaja iz ansambla Modern, že nastopil na odru Cankarjevega doma, delo bo izšlo tudi na zgoščenki tega nemškega ansambla, druga njegova skladba pa bo izšla na cd-ju japonske violistke Megumi Kasakawa. Na vprašanje, ali se po diplomi v Gradcu vrača v domače okolje, pa odgovarja: “Mogoče, vendar pa nameravam vsekakor ohraniti stik z mednarodnim prizoriščem, kar je vitalnega pomena za umetnika. Multikulturalnost, biti na prepihu različnih narodnosti in kultur je nujna, da kot ustvarjalec ohranjaš svežino in se razvijaš naprej.”
Branka Kljun, Radio Koper
Matej Bonin, nekoč dijak koprske Umetniške gimnazije, danes diplomant ljubljanske Akademije za glasbo, trenutno pa študent graške Univerze za glasbo in upodabljajočo umetnost, je kljub mladosti v slovenskem prostoru že znano skladateljsko ime. Pot na evropsko glasbeno sceno mu utira Ensemble Modern iz Frankfurta, eden najbolj znanih in cenjenih ansamblov za sodobno glasbo. Boninova dela so bila izvedena že na različnih uglednih festivalih, kot so Musica viva v Münchnu, Varšavska jesen, Alte Oper v Frankfurtu, Gare du Nord v Baslu, The Firehouse Space v New Yorku ter na domačih Slovenskih glasbenih dnevih, festivalu Slowind, prav posebnemu performansu pa smo bili priča na lanskem Bienalu sodobne glasbe v Kopru.
Letošnje povabilo simfonikov RTV Slovenija je bilo za Mateja Bonina še posebej pomembno, saj se je tokrat prvič soočil s tako velikim korpusom, kot je simfonični orkester: “Vedno, ko se soočiš z zasedbo, ki je naročila delo, se najprej do potankosti poglobiš v instrumente, za katere boš ustvarjal, pri komponiranju za simfonični orkester pa moraš vse to že poznati, tu se ukvarjaš predvsem s tem, kaj, kje, čemu, zakaj in kdaj. Čudovita izkušnja, tale simfonična,” pojasnjuje Matej in dodaja, da se je v skladbi Cancro ubadal z idejo kroženja kot mehanizma, ki ustvarja in oblikuje značaj vseh ravni zvočne snovi, pri ustvarjanju pa se je oprl na tehniko rakovega postopa v vseh smereh. Kot še dodaja, mu je bil orkester kot zapleteno zvočno telo v velik navdih. Z izvedbo je bil zelo zadovoljen. Delo namreč nikakor ni enostavno za izvajalce, večkrat je prisostvoval vajam; meni, da so ga dobro razumeli.
Matej Bonin se veseli novih naročil. Letos je s Triom Savasa, ki izhaja iz ansambla Modern, že nastopil na odru Cankarjevega doma, delo bo izšlo tudi na zgoščenki tega nemškega ansambla, druga njegova skladba pa bo izšla na cd-ju japonske violistke Megumi Kasakawa. Na vprašanje, ali se po diplomi v Gradcu vrača v domače okolje, pa odgovarja: “Mogoče, vendar pa nameravam vsekakor ohraniti stik z mednarodnim prizoriščem, kar je vitalnega pomena za umetnika. Multikulturalnost, biti na prepihu različnih narodnosti in kultur je nujna, da kot ustvarjalec ohranjaš svežino in se razvijaš naprej.”