Novice, članki in odmevi ...
V ZNAMENJU TARTINIJA IN MLADEGA VIOLINSKEGA UPA
Primorske novice
Piše Branka Kljun, Radio Koper
Fotografija Zdravko Primožič - Fpa
Zakaj je letošnja izvedba mednarodnega festivala komorne glasbe zaživela šele avgusta in ne na začetku poletja, kot v minulih 36-ih letih? “Imeli smo nekaj težav pri zbiranju sredstev, znan je tudi odstop mojega predhodnika,” pove Robert Mahnič, v. d. direktorja Avditorija Portorož, ki je organizator festivala. Prepričan je da so Piranski glasbeni večeri blagovna znamka, ki ji je treba slediti in jo nadaljevati. Na piranski občini, ustanoviteljici Javnega zavoda Avditorij, so prisluhnil njihovim zamislim: “Uspeli smo prerazporediti določena denarna sredstva in tako bomo letos izpeljali tri koncerte iz tega cikla, ki se bodo nadaljevali v Tartini festival vse do 8. septembra. Tudi za poletje 2016 načrtujemo najmanj pet koncertov od začetka julija pa do srede avgusta,” še doda Mahnič, ki zagotavlja, da bodo tako ali drugače uredili, da zvoki s Tartinijevega trga ne bodo motili veliko tišjega dogajanja na enem od manjših koncertnih prostorov Piranskih glasbenih večerov.
Minuli petek so to nevšečnost odpravili tako, da so koncert Komornega orkestra Slovenske filharmonije in mlade nadarjene koprske violinistke Nike Toškan postavili v zaprto in klimatizirano Tartinijevo gledališče, čeravno to akustično ni najprimernejše za resno komorno glasbo. To so sicer opazili tudi izvajalci, ki pa so bili kljub vsemu veseli in ponosni, da so smeli odpreti letošnji festival. Da so ga odprli z glasbo domačina, baročnega ustvarjalca in violinskega virtuoza Giuseppeja Tartinija, seveda ni ne čudno ne nenavadno. Manj običajno pa je, da so solistični part tokrat zaupali mladi nadarjeni violinistki. Odigrala ga je Nika Toškan, dijakinja 3. letnika koprske umetniške gimnazije, ki je pred kratkim uspešno opravila sprejemne izpite na Državnem konservatoriju v Amsterdamu. Vso pomlad se je intenzivno pripravljala na sprejemne izpite, vmes pa s stotico zmagala na mednarodnem tekmovanju Svirel, tako je imela za študij Tartinijevega dela pod mentorstvom profesorja Bogomirja Petrača na razpolago le kak mesec dni. “Nika je talentirana mlada violinistka, ki ji je, seveda, potrebno pomagati na poti njenega razvoja, prav zato smo se odločili, da ji ponudimo priložnost, da nastopi z nami,” je v imenu orkestra povedal koncertni mojster Janez Podlesek.
Tartinijev Koncert za violino in orkester v d molu, D45, ki smo ga v Piranu že večkrat slišali v izvedbi uveljavljenih umetnikov, je Nika izvedla izvrstno, z veliko poustvarjalnega žara in mladostne zagnanosti. Orkester je mladi umetnici lepo sledil, jo podpiral in kljub nekoliko suhi akustiki poskrbel za lepo glasbeno doživetje, ki ga je dopolnil še s prelepim uvodnim Koncertom Alla rustica Tartinijevega starejšega sodobnika Antonia Vivaldija, ter sklenil z dvema deloma iz Mozartovega bogatega skladateljskega opusa: Divertimentom v F-duru ter znano in tudi med najširšim občinstvom priljubljeno Malo nočno glasbo.
Piše Branka Kljun, Radio Koper
Fotografija Zdravko Primožič - Fpa
Zakaj je letošnja izvedba mednarodnega festivala komorne glasbe zaživela šele avgusta in ne na začetku poletja, kot v minulih 36-ih letih? “Imeli smo nekaj težav pri zbiranju sredstev, znan je tudi odstop mojega predhodnika,” pove Robert Mahnič, v. d. direktorja Avditorija Portorož, ki je organizator festivala. Prepričan je da so Piranski glasbeni večeri blagovna znamka, ki ji je treba slediti in jo nadaljevati. Na piranski občini, ustanoviteljici Javnega zavoda Avditorij, so prisluhnil njihovim zamislim: “Uspeli smo prerazporediti določena denarna sredstva in tako bomo letos izpeljali tri koncerte iz tega cikla, ki se bodo nadaljevali v Tartini festival vse do 8. septembra. Tudi za poletje 2016 načrtujemo najmanj pet koncertov od začetka julija pa do srede avgusta,” še doda Mahnič, ki zagotavlja, da bodo tako ali drugače uredili, da zvoki s Tartinijevega trga ne bodo motili veliko tišjega dogajanja na enem od manjših koncertnih prostorov Piranskih glasbenih večerov.
Minuli petek so to nevšečnost odpravili tako, da so koncert Komornega orkestra Slovenske filharmonije in mlade nadarjene koprske violinistke Nike Toškan postavili v zaprto in klimatizirano Tartinijevo gledališče, čeravno to akustično ni najprimernejše za resno komorno glasbo. To so sicer opazili tudi izvajalci, ki pa so bili kljub vsemu veseli in ponosni, da so smeli odpreti letošnji festival. Da so ga odprli z glasbo domačina, baročnega ustvarjalca in violinskega virtuoza Giuseppeja Tartinija, seveda ni ne čudno ne nenavadno. Manj običajno pa je, da so solistični part tokrat zaupali mladi nadarjeni violinistki. Odigrala ga je Nika Toškan, dijakinja 3. letnika koprske umetniške gimnazije, ki je pred kratkim uspešno opravila sprejemne izpite na Državnem konservatoriju v Amsterdamu. Vso pomlad se je intenzivno pripravljala na sprejemne izpite, vmes pa s stotico zmagala na mednarodnem tekmovanju Svirel, tako je imela za študij Tartinijevega dela pod mentorstvom profesorja Bogomirja Petrača na razpolago le kak mesec dni. “Nika je talentirana mlada violinistka, ki ji je, seveda, potrebno pomagati na poti njenega razvoja, prav zato smo se odločili, da ji ponudimo priložnost, da nastopi z nami,” je v imenu orkestra povedal koncertni mojster Janez Podlesek.
Tartinijev Koncert za violino in orkester v d molu, D45, ki smo ga v Piranu že večkrat slišali v izvedbi uveljavljenih umetnikov, je Nika izvedla izvrstno, z veliko poustvarjalnega žara in mladostne zagnanosti. Orkester je mladi umetnici lepo sledil, jo podpiral in kljub nekoliko suhi akustiki poskrbel za lepo glasbeno doživetje, ki ga je dopolnil še s prelepim uvodnim Koncertom Alla rustica Tartinijevega starejšega sodobnika Antonia Vivaldija, ter sklenil z dvema deloma iz Mozartovega bogatega skladateljskega opusa: Divertimentom v F-duru ter znano in tudi med najširšim občinstvom priljubljeno Malo nočno glasbo.