Novice, članki in odmevi ...
ŠOSTAKOVIČ ZAŽGAL
Primorske novice
Piše Branka Kljun, Radio Koper
Fotografija Kostja Sinožić
Poletna šola Masterclasses Haliaeti je tudi letos v mesto pripeljala številne mlade nadobudne glasbenike iz Slovenije, Hrvaške, Srbije, Avstrije in Italije, ki so mojstrili svoje znane pri priznanih domačih in tujih umetnikih in pedagogih. Med njimi so bili tudi ameriški pianist Robert Kevin Orr, izraelski violončelist Ofer Caneti, armenski saksofonist Koryun Asatryan, koprska flavtistka Alenka Zupan in drugi.
Poleg tehničnih veščin so mentorji mladim glasbenikom odkrivali skrivnosti muzikalnega podajanja glasbenih vsebin, kar gre, kot pravi ameriška violistka Nora Romanoff-Schwarzberg, vselej z roko v roki: “Bolj ko obvladaš instrument, bolj lahko uživaš v ustvarjanju glasbe, kar je pravzaprav naš namen.” Da bi mladim iz prve roke pokazali, kako gre to na koncertnem odru, so pripravili več večernih koncertov, ki pa so bili odprti tudi za javnost, za ljubitelje glasbe, ki so se vabilu organizatorja v “času kislih kumaric”, kot radi rečemo, odzvali v lepem številu.
Na prvem večeru je občinstvo v dvorani izolske Glasbene šole lahko prisluhnilo odlični oboistki Živi Loštrek, ki se je podiplomsko izobraževala v Nemčiji in kot svobodna umetnica namerava tam zaradi boljših pogojev za delo tudi ostati. Nastopila je z odlično kazahstansko pianistko Aliyo Turetayevo. Koprska flavtistka Alenka Zupan je dan pozneje prav tam zaigrala s harfistko Ursulo Aščič, minuli četrtek pa so Besenghijevo palačo v Izoli s svojimi zvoki okupirali profesorji oziroma mentorji poletne glasbene delavnice. Prav za to priložnost so se povezali v komorne zasedbe, kar je pravzaprav zanimivost oziroma značilnost te poletne delavnice; svoj solistični repertoar so namreč začasno odložili in se posebej pripravili prav za ta koncert.
V prvi točki programa je zazvenel prelepi Kvartet za flavto in godalni trio v C-duru K 285b, v katerem so moči združili odlična Alenka Zupan, koncertni mojster Simfonikov RTV Slovenija, avstrijski violinist Benjamin Ziervogel, violistka Nora Romanoff Schwarzberg in Ofer Caneti, prvi violončelist Salzburških komornih solistov. Sledil je nastop izvrstnega saksofonista Koryuna Asatryana, ki je zlasti v solistični točki, skladbi Tadj francoskega sodobnega avtorja Christiana Laubaja, pokazal vso paleto tehničnih in muzikalnih sposobnosti obeh, ustvarjalca in izvajalca. Asatryan je po nastopu pohvalil svoj “razred” mladih slovenskih saksofonistov, ki so, kot pravi, dokazali, da je šola saksofona v Sloveniji na zelo visoki ravni. Zvezda večera pa je bil brez dvoma Šostakovič. V njegovem Klavirskem kvintetu op.57 so poleg Benjamina Ziervogla, Nore Romanoff Schwarzberg in Oferja Canetija sodelovali še violinist Žiga Faganel in Rok Palčič, sicer organizator te poletne glasbene delavnice, ki je kot odličen pianist v tem delu prevzel vse prej kot enostavno vlogo. Izredno zahtevno, izpovedno naravnost eruptivno delo tega ruskega genija 20. stoletja je povsem obnorelo mlade glasbenike v dvorani, nad doživetjem pa so bili vzhičeni tudi sami glasbeniki, ki so poustvarili enega največjih biserov komorne glasbene tvornosti, 30-minutno delo, za katero je avtor v najostrejših časih ruske zgodovine prejel Stalinovo nagrado.
Piše Branka Kljun, Radio Koper
Fotografija Kostja Sinožić
Poletna šola Masterclasses Haliaeti je tudi letos v mesto pripeljala številne mlade nadobudne glasbenike iz Slovenije, Hrvaške, Srbije, Avstrije in Italije, ki so mojstrili svoje znane pri priznanih domačih in tujih umetnikih in pedagogih. Med njimi so bili tudi ameriški pianist Robert Kevin Orr, izraelski violončelist Ofer Caneti, armenski saksofonist Koryun Asatryan, koprska flavtistka Alenka Zupan in drugi.
Poleg tehničnih veščin so mentorji mladim glasbenikom odkrivali skrivnosti muzikalnega podajanja glasbenih vsebin, kar gre, kot pravi ameriška violistka Nora Romanoff-Schwarzberg, vselej z roko v roki: “Bolj ko obvladaš instrument, bolj lahko uživaš v ustvarjanju glasbe, kar je pravzaprav naš namen.” Da bi mladim iz prve roke pokazali, kako gre to na koncertnem odru, so pripravili več večernih koncertov, ki pa so bili odprti tudi za javnost, za ljubitelje glasbe, ki so se vabilu organizatorja v “času kislih kumaric”, kot radi rečemo, odzvali v lepem številu.
Na prvem večeru je občinstvo v dvorani izolske Glasbene šole lahko prisluhnilo odlični oboistki Živi Loštrek, ki se je podiplomsko izobraževala v Nemčiji in kot svobodna umetnica namerava tam zaradi boljših pogojev za delo tudi ostati. Nastopila je z odlično kazahstansko pianistko Aliyo Turetayevo. Koprska flavtistka Alenka Zupan je dan pozneje prav tam zaigrala s harfistko Ursulo Aščič, minuli četrtek pa so Besenghijevo palačo v Izoli s svojimi zvoki okupirali profesorji oziroma mentorji poletne glasbene delavnice. Prav za to priložnost so se povezali v komorne zasedbe, kar je pravzaprav zanimivost oziroma značilnost te poletne delavnice; svoj solistični repertoar so namreč začasno odložili in se posebej pripravili prav za ta koncert.
V prvi točki programa je zazvenel prelepi Kvartet za flavto in godalni trio v C-duru K 285b, v katerem so moči združili odlična Alenka Zupan, koncertni mojster Simfonikov RTV Slovenija, avstrijski violinist Benjamin Ziervogel, violistka Nora Romanoff Schwarzberg in Ofer Caneti, prvi violončelist Salzburških komornih solistov. Sledil je nastop izvrstnega saksofonista Koryuna Asatryana, ki je zlasti v solistični točki, skladbi Tadj francoskega sodobnega avtorja Christiana Laubaja, pokazal vso paleto tehničnih in muzikalnih sposobnosti obeh, ustvarjalca in izvajalca. Asatryan je po nastopu pohvalil svoj “razred” mladih slovenskih saksofonistov, ki so, kot pravi, dokazali, da je šola saksofona v Sloveniji na zelo visoki ravni. Zvezda večera pa je bil brez dvoma Šostakovič. V njegovem Klavirskem kvintetu op.57 so poleg Benjamina Ziervogla, Nore Romanoff Schwarzberg in Oferja Canetija sodelovali še violinist Žiga Faganel in Rok Palčič, sicer organizator te poletne glasbene delavnice, ki je kot odličen pianist v tem delu prevzel vse prej kot enostavno vlogo. Izredno zahtevno, izpovedno naravnost eruptivno delo tega ruskega genija 20. stoletja je povsem obnorelo mlade glasbenike v dvorani, nad doživetjem pa so bili vzhičeni tudi sami glasbeniki, ki so poustvarili enega največjih biserov komorne glasbene tvornosti, 30-minutno delo, za katero je avtor v najostrejših časih ruske zgodovine prejel Stalinovo nagrado.