Novice, članki in odmevi ...
POLETNI GLASBENI KAMPUS RASTE
Mandrač, št. 1111
Tekst: AM
V torek se je v prireditveni dvorani Manziolijeve palače z zaključnim koncertom poslovila že 4. Poletna glasbena akademija, ki jo organizira Samoupravna italijanska skupnost, ob soorganizaciji Glasbene šole Koper in, ki jo vodita Antonije Hajdin in Selma Chicco Hajdin.
Poletna akademija, za katero Antonije Hajdin pravi, da je predvsem nekakšen glasbeni kampus, je za osem dni »ugrabila« štiriindvajset mladih glasbenikov, ki so od jutra do večera živeli z glasbo in za glasbo.
Hajdin pravi, da gre predvsem za strokovno nadgradnjo na visoki ravni, ki poskuša v tem dobrem tednu izvleči iz mladega glasbenika kolikor se le da. »Gre za individualne lekcije, v slogu masterclassa, kjer delamo na podrobnostih in finesah. Naši mladi učenci tako vidijo, kako se dela tudi drugod, predvsem pa se trudimo ohraniti akademijo manj številčno, ker ciljamo predvsem na kakovost. Ta pa se, ob večjem številu glasbenikov, neizbežno izgubi.«
Tekst: AM
V torek se je v prireditveni dvorani Manziolijeve palače z zaključnim koncertom poslovila že 4. Poletna glasbena akademija, ki jo organizira Samoupravna italijanska skupnost, ob soorganizaciji Glasbene šole Koper in, ki jo vodita Antonije Hajdin in Selma Chicco Hajdin.
Poletna akademija, za katero Antonije Hajdin pravi, da je predvsem nekakšen glasbeni kampus, je za osem dni »ugrabila« štiriindvajset mladih glasbenikov, ki so od jutra do večera živeli z glasbo in za glasbo.
Hajdin pravi, da gre predvsem za strokovno nadgradnjo na visoki ravni, ki poskuša v tem dobrem tednu izvleči iz mladega glasbenika kolikor se le da. »Gre za individualne lekcije, v slogu masterclassa, kjer delamo na podrobnostih in finesah. Naši mladi učenci tako vidijo, kako se dela tudi drugod, predvsem pa se trudimo ohraniti akademijo manj številčno, ker ciljamo predvsem na kakovost. Ta pa se, ob večjem številu glasbenikov, neizbežno izgubi.«
Letos je »gulilo prste« na akademiji devet violončelistov in petnajst pianistov, kar je, po besedah Selme Chicco Hajdin tudi zgornja meja. »Imeli smo veliko prijav, tako od drugod kot iz domačega kraja. Med pianisti je bilo tako kar dvanajst mladih glasbenikov iz različnih krajev Slovenije in marsikaterega smo morali žal zavrniti«, je še dodala Selma Chicco Hajdin, medtem ko je Antonije dodal, da sta poskusila akademijo zasnovati tako, kot vesta, da bi jima v mladosti pomagalo pri glasbenem razvoju. Torej predvsem individualno delo in samoorganizacija. »Mladi glasbeniki se takoj zavedajo, da imajo en teden časa, da se naučijo glasbo za zaključni koncert. Kako in kdaj bodo vadili, pa si morajo sami organizirati. Prepričan sem, da jim to lahko samo pomaga v prihodnje, ker tako začutijo, kako je biti profesionalni glasbenik«, pravi Antonije Hajdin.
Letos je Hajdin Poletno glasbeno akademijo popestril še z dvema predavanjema. »Veliko se ukvarjam s psihološkimi raziskavami in letos smo v akademijo vključili tudi predavanja, ki niso striktno vezana na glasbo. prvo je bilo na temo ''hrbtenica, motorika, tehnika'', torej povezava med temi dejavniki, drugi dan pa predavanje ''intonacija, ton, fokus'', ki ni bilo zelo glasbeno. V bostvu gre za predavanja, ki bi lahko zanimala tudi ljudi, ki niso povezani z glasbo, na primer športnike. Gre za širitev znanja in mladi so to zelo lepo sprejeli.«
Četrti Poletni glasbeni kampus se je zaključil z dvema zaključnima koncertoma, enim v Piranu in drugim v Izoli, kjer so mladi glasbeniki prepolni dvorani dokazali, koliko so napredovali v tem kratkem času. »prepričan sem, da že en teden intenzivnega, individualnega dela izjemno veliko naredi za mlade glasbenike, ki v tem času napredujejo za skoraj en glasbeni letnik. Zaradi tega smo odločeni, da temelje akademije ohranimo na takšnem nivoju, saj se je izkazal za uspešnega,« še pravi Hajdin.