Novice, članki in odmevi ...
V ZVOKU IN BARVI
Šolski razgledi št. 15
Tekst: Vanja Gregorič
24. junij, dan spričeval, se še ni dobro zaključil, ko so primorski učitelji kitare v prvih dneh julija že strnili vrste svojih učencev in jih s kitarami v rokah pospremili na Kitarsko poletno ustvarjalnico, kjer so se pridružili svojim učiteljem pri oživljanju starega mestnega jedra Kopra in v treh dneh obiskovali koncerte, glasbene in likovne delavnice, športne dejavnosti ter ob izteku Poletnih kitarskih večerov nastopili v kitarskem orkestru na zaključnem koncertu.
Sredi julija je v Izoli 9 violončelistov in 15 pianistov iz vse Slovenije obiskovalo osemdnevno Poletno glasbeno akademijo, ki jo sedaj že četrto leto v soorganizaciji z glasbeno šolo vodita profesorica klavirja Selma Chicco Hajdin ter profesor violončela Antonije Hajdin. Udeleženci so imeli izjemno priložnost spoznati in izkusiti, kaj pomeni dober teden živeti le za glasbo in ob glasbi.
V zadnjih dneh julija so se na glasbeni šoli v Izoli domači in tuji mladi glasbeniki izpopolnjevali na mojstrskih tečajih svetovnih zvenečih glasbenih imen v okviru festivala Haliaeti 2015.
Nekateri domači mladi glasbeniki so opravili avdicijo in vstopili v evropski mladinski orkester Spirit of youth, ki je pod vodstvom dirigenta Igorja Kureta Corettija v drugi polovici avgusta gostoval v prostorih Glasbene šole Koper in koprske osnovne šole z italijanskim učnim jezikom Pier Paolo Vergerio il Vecchio ter pripravil štiri zelo odmevne koncerte v Sloveniji in v Italiji.
Učenci violine so se v zadnjih počitniških dneh udeležili sedaj že tradicionalne delavnice Godalko, ki jo že vrsto let organizirajo in vodijo učiteljice koprskega aktiva godal, medse pa vsako leto povabijo odmevne violiniste in glasbene pedagoge.
Od 11. do 18. julija je na koprski glasbeni šoli potekala poletna šola ustvarjalnega izražanja Kreativklavir. Udeležilo se je je 12 mladih pianistov iz Slovenije in Hrvaške. Teden dni so po šoli odmevali koraki mladih, ki so se vsako jutro dodobra prebudili z vajami za urjenje koordinacije in usklajevanje različnih gibov obeh rok ter gimnastiko za prste, ki ima za pianiste prav poseben pomen. Sledile so individualne ure z idejno in umetniško vodjo poletne šole profesorico klavirja Valentino Češnjevar. Na urah klavirskih duov so mnogi prvič okusili čarobnost komornega muziciranja, ki od glasbenika zahteva sodelovanje, poslušanje soigralca, usklajevanje dinamike, ritma in nenazadnje tudi dihanja. Skupno muziciranje je preraslo v prijateljstvo, ki se je pri pisanju zgodbic ob izvajanih skladbah še poglobilo.
Ob risankah od Bacha do Debussyja
V popoldanskem času so se udeleženci lahko sprostili na urah glasbenih igric, ki jih je vodila profesorica glasbe Suzana Čopi Stanišić. Po šoli so poleg klavirskih zvokov zadoneli tudi zvoki tolkal v ubranih a zabavnih ritmih. Za tem je nastopil čas vedno privlačnih risank, v katerih je zvočno podlago nudila glasba točno določenega skladatelja, o katerem so v nadaljevanju poslušali zanimiva in za otroke primerno prilagojena predavanja. Vsak dan je bil posvečen enemu glasbenemu velikanu in njegovemu stilnemu obdobju, ki so si sledila kronološko od Bacha, Mozarta in Beethovna preko Griega vse do Debussyja. Sledile so prav posebne naloge, kot je izdelava kriptogramov iz svojega imena, improvizacija v določeni tonaliteti, pisanje variacij na določeno ljudsko pesmico, slikanje abstraktnih slik o čustvih, kjer so se lahko povsem prepustili svojemu navdihu in izpod otroških rok so nastala umetniška dela, ki v sebi povezujejo glasbeno in likovno umetnost.
Bogato in skrbno
Skratka, program dela je bil izjemno bogat in skrbno načrtovan, udeležencem je dopuščal le malo prostega časa. V intenzivnosti dogajanja pa je kljub jasnim ciljem omogočal obilo naključnih trenutkov, ki so v ustvarjalnem in poustvarjalnem procesu zelo pomembni.
Seveda pa se glasbena ustvarjalnost s septembrom ne konča. V glasbeni šoli se za mnoge ponovno začne. Nekateri se z njo prvič srečajo, ko iz svojih glasbil izvabijo prve glasbene zvoke in s tem sprožijo val novih glasbenih predstav in idej ter nenazadnje glasbeno umetniških spoznanj.
Tekst: Vanja Gregorič
24. junij, dan spričeval, se še ni dobro zaključil, ko so primorski učitelji kitare v prvih dneh julija že strnili vrste svojih učencev in jih s kitarami v rokah pospremili na Kitarsko poletno ustvarjalnico, kjer so se pridružili svojim učiteljem pri oživljanju starega mestnega jedra Kopra in v treh dneh obiskovali koncerte, glasbene in likovne delavnice, športne dejavnosti ter ob izteku Poletnih kitarskih večerov nastopili v kitarskem orkestru na zaključnem koncertu.
Sredi julija je v Izoli 9 violončelistov in 15 pianistov iz vse Slovenije obiskovalo osemdnevno Poletno glasbeno akademijo, ki jo sedaj že četrto leto v soorganizaciji z glasbeno šolo vodita profesorica klavirja Selma Chicco Hajdin ter profesor violončela Antonije Hajdin. Udeleženci so imeli izjemno priložnost spoznati in izkusiti, kaj pomeni dober teden živeti le za glasbo in ob glasbi.
V zadnjih dneh julija so se na glasbeni šoli v Izoli domači in tuji mladi glasbeniki izpopolnjevali na mojstrskih tečajih svetovnih zvenečih glasbenih imen v okviru festivala Haliaeti 2015.
Nekateri domači mladi glasbeniki so opravili avdicijo in vstopili v evropski mladinski orkester Spirit of youth, ki je pod vodstvom dirigenta Igorja Kureta Corettija v drugi polovici avgusta gostoval v prostorih Glasbene šole Koper in koprske osnovne šole z italijanskim učnim jezikom Pier Paolo Vergerio il Vecchio ter pripravil štiri zelo odmevne koncerte v Sloveniji in v Italiji.
Učenci violine so se v zadnjih počitniških dneh udeležili sedaj že tradicionalne delavnice Godalko, ki jo že vrsto let organizirajo in vodijo učiteljice koprskega aktiva godal, medse pa vsako leto povabijo odmevne violiniste in glasbene pedagoge.
Od 11. do 18. julija je na koprski glasbeni šoli potekala poletna šola ustvarjalnega izražanja Kreativklavir. Udeležilo se je je 12 mladih pianistov iz Slovenije in Hrvaške. Teden dni so po šoli odmevali koraki mladih, ki so se vsako jutro dodobra prebudili z vajami za urjenje koordinacije in usklajevanje različnih gibov obeh rok ter gimnastiko za prste, ki ima za pianiste prav poseben pomen. Sledile so individualne ure z idejno in umetniško vodjo poletne šole profesorico klavirja Valentino Češnjevar. Na urah klavirskih duov so mnogi prvič okusili čarobnost komornega muziciranja, ki od glasbenika zahteva sodelovanje, poslušanje soigralca, usklajevanje dinamike, ritma in nenazadnje tudi dihanja. Skupno muziciranje je preraslo v prijateljstvo, ki se je pri pisanju zgodbic ob izvajanih skladbah še poglobilo.
Ob risankah od Bacha do Debussyja
V popoldanskem času so se udeleženci lahko sprostili na urah glasbenih igric, ki jih je vodila profesorica glasbe Suzana Čopi Stanišić. Po šoli so poleg klavirskih zvokov zadoneli tudi zvoki tolkal v ubranih a zabavnih ritmih. Za tem je nastopil čas vedno privlačnih risank, v katerih je zvočno podlago nudila glasba točno določenega skladatelja, o katerem so v nadaljevanju poslušali zanimiva in za otroke primerno prilagojena predavanja. Vsak dan je bil posvečen enemu glasbenemu velikanu in njegovemu stilnemu obdobju, ki so si sledila kronološko od Bacha, Mozarta in Beethovna preko Griega vse do Debussyja. Sledile so prav posebne naloge, kot je izdelava kriptogramov iz svojega imena, improvizacija v določeni tonaliteti, pisanje variacij na določeno ljudsko pesmico, slikanje abstraktnih slik o čustvih, kjer so se lahko povsem prepustili svojemu navdihu in izpod otroških rok so nastala umetniška dela, ki v sebi povezujejo glasbeno in likovno umetnost.
Bogato in skrbno
Skratka, program dela je bil izjemno bogat in skrbno načrtovan, udeležencem je dopuščal le malo prostega časa. V intenzivnosti dogajanja pa je kljub jasnim ciljem omogočal obilo naključnih trenutkov, ki so v ustvarjalnem in poustvarjalnem procesu zelo pomembni.
Seveda pa se glasbena ustvarjalnost s septembrom ne konča. V glasbeni šoli se za mnoge ponovno začne. Nekateri se z njo prvič srečajo, ko iz svojih glasbil izvabijo prve glasbene zvoke in s tem sprožijo val novih glasbenih predstav in idej ter nenazadnje glasbeno umetniških spoznanj.