Novice, članki in odmevi ...
NI ZA VSAKOGAR, A JE ZA VSE
Primorske novice, torek, 8. april 2014
MAJA PERTIČ GOMBAČ
“Treba je priti, prisluhniti in strah bo preč,” je prepričan glasbenik Michele Marelli, že tretjič gost Mednarodnega bienala sodobne glasbe, ki se drevi začenja v Kopru. Ob 17. uri v Galeriji loža odpirajo razstavo, ob 19. uri pa bo prvi koncert Bienala v Pokrajinskem muzeju Koper.
Glasbenik Michele Marelli (desno) in prirediteljski tandem Tatjana Jercog in Ambrož Čopi.
Foto: Andraž Gomač
Bienale je na Glasbeni šoli Koper v sodelovanju z Društvom prijateljev glasbe vzklil iz vsakoletnih enodnevnih delavnic in predavanj sodobnih skladateljev, na katerih so glasbeniki lahko prisluhnili Urošu Rojku, Pavletu Merkuju, Fabiu Niedru in drugim. Po prvi izvedbi leta 2008 pa je iz leta v leto rasel in se razvijal.
Drevi ob 19. uri otvoritveni koncert v Pokrajinskem muzeju: Nejc Kuhar, Primož Sukič, Juan Camilo Vasquez, Michele Marelli, Luka Juhart, Irena Tomažin, Anja Brezavšček, Drumartica in vizualije Izland. Jutri v Glasbeni šoli Koper pozavnist Domen Jeraša in pianist Aschley Hribar. V četrtek na Glasbeni šoli Koper kontrabasist Uli Fussenegger in Michele Marelli. V petek v Pokrajinskem muzeju Godalni kvartet Oenm in Michael Schmidt. V soboto ob 15. uri na gimnaziji koncert šolarjev in dijakov, ob 19. uri na glasbeni šoli tolkalec Christian Dierstein.
Znanje, ki se vrača
Tatjana Jercog, umetniška in organizacijska vodja bienala, med letošnjimi novostmi poudarja likovni del, saj bodo prvič v okviru prireditve odprli tudi več razstav; v Loži bodo razstavljali koprski gimnazijci in Michele Marelli, ki smo ga doslej spoznali zgolj kot izvirnega glasbenika in strokovnjaka za Stockhausna, član žirije Fabio Nieder bo v glasbeni šoli razstavil svoje Obraze not, kjer bo na ogled tudi inštalacija Dive.
“Pomembno se mi zdi, da smo uspeli povezati več inštitucij, od naše koprske glasbene šole, Društva prijateljev glasbe, koprske gimnazije, Obalnih galerij, pokrajinskega muzeja do občine in ministrstva za kulturo. Tako je res nastal skupni organizem, ki prireja večji dogodek,” poudarja Jercogova, ki med novostmi ne pozabi omeniti nedeljskega popoldanskega koncerta učencev in dijakov koprske glasbene šole in gimnazije. Izvajali bodo tako svoje kakor skladbe, ki so zanje napisali nekateri ameriški skladatelji. Na pobudo skladatelja Stuarta Diamonda bodo namreč v New Yorku v soboto ob 20. uri po tamkajšnjem času v The Fire House Space ameriški glasbeniki izvajali tudi dela slovenskih skladateljev Uroša Rojka, Larise Vrhunc in Mateja Bonina ter se tako na svoj način povezali s festivalom. “Na sobotnem koncertu bo nastopil tudi mladinski pevski zbor koprske glasbene šole s skladbo Mateja Bonina, našega nekdanjega dijaka, ki bo morebiti v prihodnje tudi naš učitelj, s čimer bi se krog sklenil. Resnično se že pozna, da to, kar delamo v teh letih, raste,” se veseli sogovornica.
“Govorimo seveda o sodobni resni glasbi, ki ni tržno usmerjena in kajpada ne sodi v področje zabavne glasbe. Festival naredimo s polovico 'budžeta”, ki je potreben za en koncert Jana Plestenjaka,” se pošali skladatelj Ambrož Čopi, eden od pobudnikov festivala, na katerem so že drugo leto razpisali tudi mednarodni natečaj za kompozicijo. Letos so skladatelji prijavili manj skladb, ki pa so po njegovem mnenju kakovostnejše. “Bienale je nosilec visoke izvedbene kakovosti, saj imamo izjemne mednarodne izvajalce. Ti bodo zaigrali tri letošnje skladbe, ki jih je žirija priporočila za izvedbo. Avtor najboljše skladbe pa bo dobil naročilo za skladbo, ki jo bodo izvajali na prihodnjem bienalu,” pojasni Čopi, ki poudari nastop mladega koprskega skladatelja Mateja Bonina z vizualnim tandemom Izland, in Nejca Kuharja - oba bosta predstavila svoji skladbi, nagrajeni na prejšnjem bienalu. “Posebnost letošnjega bienala je prav to, da bodo mnogi glasbeniki igrali svoja dela,” doda Čopi.
Glasba naših dni
Strah pred sodobno glasbo tako kot marsikaj, česar ljudje ne poznajo, temelji na nepoznavanju. Michele Marelli je prepričan, da se strahu lahko znebimo prav z obiskom koncerta: “Treba je prisluhniti in skušati spoznati glasbo, ki je pravzaprav glasba naših dni, le da so sodobno glasbo, denimo v času Mozarta, poslušali vsi.” V Kopru, kamor se vrača tretjič, bo na četrtkovem koncertu med drugim zaigral Stockhausnovo delo Uversa (16. Stunde Aus Klang) za basetni rog in elektroniko, ki je bila prvič izvedena pred dvema letoma v Berlinu.
MAJA PERTIČ GOMBAČ
“Treba je priti, prisluhniti in strah bo preč,” je prepričan glasbenik Michele Marelli, že tretjič gost Mednarodnega bienala sodobne glasbe, ki se drevi začenja v Kopru. Ob 17. uri v Galeriji loža odpirajo razstavo, ob 19. uri pa bo prvi koncert Bienala v Pokrajinskem muzeju Koper.
Glasbenik Michele Marelli (desno) in prirediteljski tandem Tatjana Jercog in Ambrož Čopi.
Foto: Andraž Gomač
Bienale je na Glasbeni šoli Koper v sodelovanju z Društvom prijateljev glasbe vzklil iz vsakoletnih enodnevnih delavnic in predavanj sodobnih skladateljev, na katerih so glasbeniki lahko prisluhnili Urošu Rojku, Pavletu Merkuju, Fabiu Niedru in drugim. Po prvi izvedbi leta 2008 pa je iz leta v leto rasel in se razvijal.
Drevi ob 19. uri otvoritveni koncert v Pokrajinskem muzeju: Nejc Kuhar, Primož Sukič, Juan Camilo Vasquez, Michele Marelli, Luka Juhart, Irena Tomažin, Anja Brezavšček, Drumartica in vizualije Izland. Jutri v Glasbeni šoli Koper pozavnist Domen Jeraša in pianist Aschley Hribar. V četrtek na Glasbeni šoli Koper kontrabasist Uli Fussenegger in Michele Marelli. V petek v Pokrajinskem muzeju Godalni kvartet Oenm in Michael Schmidt. V soboto ob 15. uri na gimnaziji koncert šolarjev in dijakov, ob 19. uri na glasbeni šoli tolkalec Christian Dierstein.
Znanje, ki se vrača
Tatjana Jercog, umetniška in organizacijska vodja bienala, med letošnjimi novostmi poudarja likovni del, saj bodo prvič v okviru prireditve odprli tudi več razstav; v Loži bodo razstavljali koprski gimnazijci in Michele Marelli, ki smo ga doslej spoznali zgolj kot izvirnega glasbenika in strokovnjaka za Stockhausna, član žirije Fabio Nieder bo v glasbeni šoli razstavil svoje Obraze not, kjer bo na ogled tudi inštalacija Dive.
“Pomembno se mi zdi, da smo uspeli povezati več inštitucij, od naše koprske glasbene šole, Društva prijateljev glasbe, koprske gimnazije, Obalnih galerij, pokrajinskega muzeja do občine in ministrstva za kulturo. Tako je res nastal skupni organizem, ki prireja večji dogodek,” poudarja Jercogova, ki med novostmi ne pozabi omeniti nedeljskega popoldanskega koncerta učencev in dijakov koprske glasbene šole in gimnazije. Izvajali bodo tako svoje kakor skladbe, ki so zanje napisali nekateri ameriški skladatelji. Na pobudo skladatelja Stuarta Diamonda bodo namreč v New Yorku v soboto ob 20. uri po tamkajšnjem času v The Fire House Space ameriški glasbeniki izvajali tudi dela slovenskih skladateljev Uroša Rojka, Larise Vrhunc in Mateja Bonina ter se tako na svoj način povezali s festivalom. “Na sobotnem koncertu bo nastopil tudi mladinski pevski zbor koprske glasbene šole s skladbo Mateja Bonina, našega nekdanjega dijaka, ki bo morebiti v prihodnje tudi naš učitelj, s čimer bi se krog sklenil. Resnično se že pozna, da to, kar delamo v teh letih, raste,” se veseli sogovornica.
“Govorimo seveda o sodobni resni glasbi, ki ni tržno usmerjena in kajpada ne sodi v področje zabavne glasbe. Festival naredimo s polovico 'budžeta”, ki je potreben za en koncert Jana Plestenjaka,” se pošali skladatelj Ambrož Čopi, eden od pobudnikov festivala, na katerem so že drugo leto razpisali tudi mednarodni natečaj za kompozicijo. Letos so skladatelji prijavili manj skladb, ki pa so po njegovem mnenju kakovostnejše. “Bienale je nosilec visoke izvedbene kakovosti, saj imamo izjemne mednarodne izvajalce. Ti bodo zaigrali tri letošnje skladbe, ki jih je žirija priporočila za izvedbo. Avtor najboljše skladbe pa bo dobil naročilo za skladbo, ki jo bodo izvajali na prihodnjem bienalu,” pojasni Čopi, ki poudari nastop mladega koprskega skladatelja Mateja Bonina z vizualnim tandemom Izland, in Nejca Kuharja - oba bosta predstavila svoji skladbi, nagrajeni na prejšnjem bienalu. “Posebnost letošnjega bienala je prav to, da bodo mnogi glasbeniki igrali svoja dela,” doda Čopi.
Glasba naših dni
Strah pred sodobno glasbo tako kot marsikaj, česar ljudje ne poznajo, temelji na nepoznavanju. Michele Marelli je prepričan, da se strahu lahko znebimo prav z obiskom koncerta: “Treba je prisluhniti in skušati spoznati glasbo, ki je pravzaprav glasba naših dni, le da so sodobno glasbo, denimo v času Mozarta, poslušali vsi.” V Kopru, kamor se vrača tretjič, bo na četrtkovem koncertu med drugim zaigral Stockhausnovo delo Uversa (16. Stunde Aus Klang) za basetni rog in elektroniko, ki je bila prvič izvedena pred dvema letoma v Berlinu.