Novice, članki in odmevi ...
Z BRAHMSOM NA DIPLOMSKI IZPIT
Primorske novice, četrtek, 20. marec 2014
Branka Kljun, Radio Koper
S študijskima kolegoma, italijanskim violončelistom Francescom Pinoso in japonsko pianistko Hiromi Arai je Tilli Forlani izvedla Trio v a-molu op.114 nemškega romantika Johannesa Brahmsa. Nekaj dni pred diplomo pa so eno redkih del za to zasedbo v celotni zakladnici t.i. klasične glasbe mladi glasbeniki predstavili tudi koprskemu občinstvu. Brahms ga je napisal za trio, v katerem je sam sodeloval kot pianist. Tilli se nad tem skladateljevim delom že dolgo navdušuje, zato ga je tudi izbrala za zaključek svojega magistrskega študija. Na tržaškem konservatoriju lahko za zaključek študija izvajajo namreč tudi komorno glasbo, zato je prijatelja poprosila za sodelovanje; njeno ponudbo sta seveda z veseljem sprejela.
Tilli Forlani je študij klarineta začela na Glasbeni šoli v Kopru pri prof. Borutu Vatovcu in pri njem ostala vse do mature na Umetniški gimnaziji v Kopru. V tem obdobju se je pogosto in vselej uspešno udeleževala različnih tekmovanj, kot so regijska in državna tekmovanja TEMSIG, mednarodno tekmovanje Saksistra, mednarodno tekmovanje Istria nobilissima ... Po maturi na koprski italijanski gimnaziji Gian Rinaldo Carli in Umetniški gimnaziji se je odločila, da študij nadaljuje v italijanskem delu Švice, natančneje v Luganu, kjer se je, kot pravi, zelo veliko naučila, pa ne le klarineta, pri katerem ima seveda največ zaslug njen odlični profesor Milan Rericha, temveč tudi čisto pravega, samostojnega življenja. Takrat je namreč šla prvič za dalj časa od doma in je bila sprva prav nebogljena. Prijatelji in študijski kolegi s konservatorija so ji bili pri tem v veliko oporo. Druženje z novima kolegicama iz Španije pa je obrodilo tudi jezikovne rezultate, kar ji je pozneje na izmenjavi Erasmus v Valenciji še kako prav prišlo.
Tudi tega svojega obdobja se zelo rada spominja. Deset mesecev je preživela v Španiji, veliko je igrala, veliko nastopala tako solistično kot tudi v komornih skupinah in v orkestru, poslušala veliko dobre glasbe, pa tudi veliko potovala in spoznavala lepote te čudovite dežele. Vseeno jo je vleklo domov, zato se je na magistrski študij vpisala na tržaškem Konservatoriju Giuseppe Tartini, kjer je - kot rečeno - prav pred kratkim svoj študij tudi sklenila.
Tilli obožuje svoj instrument. Veliko in redno je treba vaditi, pravi, a se trud obrestuje. Rada ima romantično glasbo, v zadnjem času pa se je zaljubila tudi v sodobno. Ta ji predstavlja prav poseben izziv, saj ponuja nove, zanimive zvočnosti, ki jih glasba starejših obdobij ne pozna. Eno teh del je Tilli izvedla tudi na koprskem recitalu, to je bila skladba Domaines za solistični klarinet francoskega skladatelja 20. Stoletja Pierra Bouleza, s katero je navdušila občinstvo v dvorani koprske palače Gravisi.
Novopečena magistrica glasbe je zdaj pred novimi izzivi: pedagoško delo, igranje v kakšni zanimivi zasedbi, morda orkestru… Tilli Forlani je optimistična.
Branka Kljun, Radio Koper
S študijskima kolegoma, italijanskim violončelistom Francescom Pinoso in japonsko pianistko Hiromi Arai je Tilli Forlani izvedla Trio v a-molu op.114 nemškega romantika Johannesa Brahmsa. Nekaj dni pred diplomo pa so eno redkih del za to zasedbo v celotni zakladnici t.i. klasične glasbe mladi glasbeniki predstavili tudi koprskemu občinstvu. Brahms ga je napisal za trio, v katerem je sam sodeloval kot pianist. Tilli se nad tem skladateljevim delom že dolgo navdušuje, zato ga je tudi izbrala za zaključek svojega magistrskega študija. Na tržaškem konservatoriju lahko za zaključek študija izvajajo namreč tudi komorno glasbo, zato je prijatelja poprosila za sodelovanje; njeno ponudbo sta seveda z veseljem sprejela.
Tilli Forlani je študij klarineta začela na Glasbeni šoli v Kopru pri prof. Borutu Vatovcu in pri njem ostala vse do mature na Umetniški gimnaziji v Kopru. V tem obdobju se je pogosto in vselej uspešno udeleževala različnih tekmovanj, kot so regijska in državna tekmovanja TEMSIG, mednarodno tekmovanje Saksistra, mednarodno tekmovanje Istria nobilissima ... Po maturi na koprski italijanski gimnaziji Gian Rinaldo Carli in Umetniški gimnaziji se je odločila, da študij nadaljuje v italijanskem delu Švice, natančneje v Luganu, kjer se je, kot pravi, zelo veliko naučila, pa ne le klarineta, pri katerem ima seveda največ zaslug njen odlični profesor Milan Rericha, temveč tudi čisto pravega, samostojnega življenja. Takrat je namreč šla prvič za dalj časa od doma in je bila sprva prav nebogljena. Prijatelji in študijski kolegi s konservatorija so ji bili pri tem v veliko oporo. Druženje z novima kolegicama iz Španije pa je obrodilo tudi jezikovne rezultate, kar ji je pozneje na izmenjavi Erasmus v Valenciji še kako prav prišlo.
Tudi tega svojega obdobja se zelo rada spominja. Deset mesecev je preživela v Španiji, veliko je igrala, veliko nastopala tako solistično kot tudi v komornih skupinah in v orkestru, poslušala veliko dobre glasbe, pa tudi veliko potovala in spoznavala lepote te čudovite dežele. Vseeno jo je vleklo domov, zato se je na magistrski študij vpisala na tržaškem Konservatoriju Giuseppe Tartini, kjer je - kot rečeno - prav pred kratkim svoj študij tudi sklenila.
Tilli obožuje svoj instrument. Veliko in redno je treba vaditi, pravi, a se trud obrestuje. Rada ima romantično glasbo, v zadnjem času pa se je zaljubila tudi v sodobno. Ta ji predstavlja prav poseben izziv, saj ponuja nove, zanimive zvočnosti, ki jih glasba starejših obdobij ne pozna. Eno teh del je Tilli izvedla tudi na koprskem recitalu, to je bila skladba Domaines za solistični klarinet francoskega skladatelja 20. Stoletja Pierra Bouleza, s katero je navdušila občinstvo v dvorani koprske palače Gravisi.
Novopečena magistrica glasbe je zdaj pred novimi izzivi: pedagoško delo, igranje v kakšni zanimivi zasedbi, morda orkestru… Tilli Forlani je optimistična.