Novice, članki in odmevi ...
5. MEDNARODNO TEKMOVANJE IN FESTIVAL Svirel 2013
Glasna, junij-julij 2013
Piše: Metka Sulič
Devetdnevno tekmovanje je vključevalo pet disciplin (solo pihala, trobila, tolkala, solo godala, solo brenkala, duete in komorne zasedbe). Tekmovanje, razdeljeno na dve etapi, je svoje prve zmagovalce dobilo na finalu v Kulturnem domu Nova Gorica, končalo pa se je v Kosovelovem domu v Sežani. V devetih dneh je 320 tekmovalcev različnih starosti in ravni znanja iz osemnajstih držav ocenjevala desetčlanska žirija. V Kulturnem domu Nova Gorica so violinist Timur Melnik (Ukrajina/Avstrija), fagotist Paolo Calligaris (Italija), trobentač Marco Pierobon in tolkalec Fabian Perez Tedesco (Argentina/Italija) ter violončelist Jaka Stadler in saksofonist Lev Pupis iz Slovenije razglasili za zmagovalko solistične discipline flavtistko Tajeon Kim iz Južne Koreje. Prvo nagrado v kategoriji duetov sta osvojila zamejca, tolkalca Denis Zupin in Alex Kuret, najboljši med komornimi zasedbami pa je postal Kvartet saksofonov Sonus, ki ima sedež v Avstriji. Ena od članic je slovenska saksofonistka Mojca Pecman.
V Kosovelovem domu v Sežani je v kategoriji godal štiričlanska žirija v zasedbi: harfistka Patrizia Tassini (Italija),Timur Melnik, kitarist Xhevdet Sahatxhija (Kosovo/Hrvaška) in citrar Peter Napret (Slovenija) prisodila najboljšo oceno violistu Sebastianu Eybu iz Avstrije. V disciplini brenkal je dobila najvišjo nagrado harfistka Eva Tomšič iz Glasbene šole Koper. Zmagovalci so prejeli kipec Mihe Makovca Zlata svirel ter denarne nagrade iz fonda Svirel, ki so ga omogočile Občina Komen, Občina Hrpelje-Kozina, Občina Sežana in Mestna občina Nova Gorica. V finale so se v močni mednarodni konkurenci uvrstili ti slovenski nadarjeni glasbenik: Nikolaj Makuc s kljunasto flavto, hornist Sebastijan Buda, saksofonist Blaž Starc, citrarji Izidor Tojnko, Živa Grobelnik in Damjana Praprotnik, harfist Brin Bernatović, violistka Gaja Nepužlan ter violončelisti Lora Kozlevčar, Samo Fučka, Zala Vidic, duo, v katerem igrata saksofonist Oskar Laznik in tolkalec Simon Klavžar, ter Pihalni trio Glasbene šole Celje. Mamljive so bile tudi posebne nagrade, kot so nastopanje z različnimi slovenskimi in italijanskimi orkestri, plačilo kotizacij za poletne šole, studijska snemanja na Radiu Koper in prgišče praktičnih nagrad. Vse to so razdelili med 23 nagrajencev. Violinist Timur Melnik, ki je spremljal celotno dogajanje bodisi kot koncertant bodisi kot žirant in mentor na mojstrskem tečaju, je povedal, da sta tekmovanje in festival Svirel »enkraten glasbeni projekt, ki se ga udeležu- jejo tako mladi, ki še nimajo profesionalnega naziva, kot tudi profesionalni glasbeniki, kot je recimo Sebastian Eyb, ki je prvi violist Züriške opere, a smo to žiranti izvedeli šele na klepetu po tekmovanju. Razveseljivo je, da se tega tekmovanja udeležujejo neobremenjeno tudi ljubitelji, to pa je zelo pomembno za prihodnost resne (klasične) glasbe. Naša naloga je, da jo približamo današnjemu poslušalcu in takšne glasbene pobude opravljajo to poslanstvo.«
S festivalskimi koncerti, ki so potekali po različnih vaseh in na Opčinah, Svirel siri klasično glasbo po krajih, v katerih drugače nimajo priložnosti slišati tovrstnih koncertov. Enajst koncertnih večerov so oblikovali mladi nadarjeni glasbeniki iz slovenskih glasbenih šol (Sežana in podružnica Komen, Koper, Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana, Ljubljana Moste-Polje, Kranj, Grosuplje), zamejstva in Italije (Konservatorij Giuseppa Tartinija v Trstu, Glasbena šola v Povolettu) in drugod (Akademija za glasbo Krakov, Državna akademija v Kijevu) ter skorajda vse zasedbe Glasbenega društva NOVA iz Nove Gorice. Festival je tako obiskal cerkve v Kazljah, Vrabčah, Svetem, Šmarjah ter Bunčetovo domačijo v Dutovljah, Kulturni dom Gorjansko. Posebni so bili koncert žirantov v Spacalovi galeriji na gradu Štanjel in 'adrenalinska‘ finalna koncerta. Komorni orkester NOVA pa je nastopil z violinistom Timurjem Melnikom in hornistom Sebastijanom Budo na dveh koncertih (Bukovica in Opčine). Vsekakor je bil to velik dogodek, ki je povezal na enem kraju veliko število ljudi ter za slabih deset dni vdihnil Kraško-Brkinskemu območju in širši slovenski ter zamejski okolici svetovljansko ozračje.
Piše: Metka Sulič
Devetdnevno tekmovanje je vključevalo pet disciplin (solo pihala, trobila, tolkala, solo godala, solo brenkala, duete in komorne zasedbe). Tekmovanje, razdeljeno na dve etapi, je svoje prve zmagovalce dobilo na finalu v Kulturnem domu Nova Gorica, končalo pa se je v Kosovelovem domu v Sežani. V devetih dneh je 320 tekmovalcev različnih starosti in ravni znanja iz osemnajstih držav ocenjevala desetčlanska žirija. V Kulturnem domu Nova Gorica so violinist Timur Melnik (Ukrajina/Avstrija), fagotist Paolo Calligaris (Italija), trobentač Marco Pierobon in tolkalec Fabian Perez Tedesco (Argentina/Italija) ter violončelist Jaka Stadler in saksofonist Lev Pupis iz Slovenije razglasili za zmagovalko solistične discipline flavtistko Tajeon Kim iz Južne Koreje. Prvo nagrado v kategoriji duetov sta osvojila zamejca, tolkalca Denis Zupin in Alex Kuret, najboljši med komornimi zasedbami pa je postal Kvartet saksofonov Sonus, ki ima sedež v Avstriji. Ena od članic je slovenska saksofonistka Mojca Pecman.
V Kosovelovem domu v Sežani je v kategoriji godal štiričlanska žirija v zasedbi: harfistka Patrizia Tassini (Italija),Timur Melnik, kitarist Xhevdet Sahatxhija (Kosovo/Hrvaška) in citrar Peter Napret (Slovenija) prisodila najboljšo oceno violistu Sebastianu Eybu iz Avstrije. V disciplini brenkal je dobila najvišjo nagrado harfistka Eva Tomšič iz Glasbene šole Koper. Zmagovalci so prejeli kipec Mihe Makovca Zlata svirel ter denarne nagrade iz fonda Svirel, ki so ga omogočile Občina Komen, Občina Hrpelje-Kozina, Občina Sežana in Mestna občina Nova Gorica. V finale so se v močni mednarodni konkurenci uvrstili ti slovenski nadarjeni glasbenik: Nikolaj Makuc s kljunasto flavto, hornist Sebastijan Buda, saksofonist Blaž Starc, citrarji Izidor Tojnko, Živa Grobelnik in Damjana Praprotnik, harfist Brin Bernatović, violistka Gaja Nepužlan ter violončelisti Lora Kozlevčar, Samo Fučka, Zala Vidic, duo, v katerem igrata saksofonist Oskar Laznik in tolkalec Simon Klavžar, ter Pihalni trio Glasbene šole Celje. Mamljive so bile tudi posebne nagrade, kot so nastopanje z različnimi slovenskimi in italijanskimi orkestri, plačilo kotizacij za poletne šole, studijska snemanja na Radiu Koper in prgišče praktičnih nagrad. Vse to so razdelili med 23 nagrajencev. Violinist Timur Melnik, ki je spremljal celotno dogajanje bodisi kot koncertant bodisi kot žirant in mentor na mojstrskem tečaju, je povedal, da sta tekmovanje in festival Svirel »enkraten glasbeni projekt, ki se ga udeležu- jejo tako mladi, ki še nimajo profesionalnega naziva, kot tudi profesionalni glasbeniki, kot je recimo Sebastian Eyb, ki je prvi violist Züriške opere, a smo to žiranti izvedeli šele na klepetu po tekmovanju. Razveseljivo je, da se tega tekmovanja udeležujejo neobremenjeno tudi ljubitelji, to pa je zelo pomembno za prihodnost resne (klasične) glasbe. Naša naloga je, da jo približamo današnjemu poslušalcu in takšne glasbene pobude opravljajo to poslanstvo.«
S festivalskimi koncerti, ki so potekali po različnih vaseh in na Opčinah, Svirel siri klasično glasbo po krajih, v katerih drugače nimajo priložnosti slišati tovrstnih koncertov. Enajst koncertnih večerov so oblikovali mladi nadarjeni glasbeniki iz slovenskih glasbenih šol (Sežana in podružnica Komen, Koper, Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana, Ljubljana Moste-Polje, Kranj, Grosuplje), zamejstva in Italije (Konservatorij Giuseppa Tartinija v Trstu, Glasbena šola v Povolettu) in drugod (Akademija za glasbo Krakov, Državna akademija v Kijevu) ter skorajda vse zasedbe Glasbenega društva NOVA iz Nove Gorice. Festival je tako obiskal cerkve v Kazljah, Vrabčah, Svetem, Šmarjah ter Bunčetovo domačijo v Dutovljah, Kulturni dom Gorjansko. Posebni so bili koncert žirantov v Spacalovi galeriji na gradu Štanjel in 'adrenalinska‘ finalna koncerta. Komorni orkester NOVA pa je nastopil z violinistom Timurjem Melnikom in hornistom Sebastijanom Budo na dveh koncertih (Bukovica in Opčine). Vsekakor je bil to velik dogodek, ki je povezal na enem kraju veliko število ljudi ter za slabih deset dni vdihnil Kraško-Brkinskemu območju in širši slovenski ter zamejski okolici svetovljansko ozračje.