Novice, članki in odmevi ...
SIMFONIJA MORJA V KOPRSKEM GLEDALIŠČU
Piše: DR
Pesmica za otroški pevski zbor o čarovnici Mari, v kateri je skladatelj uglasbil besedilo Piroške Sič Birsa, učiteljice klavirja iz Pirana, je v gledališču doživela krstno izvedbo. Glavina se je izkazal kot izreden poznavalec mladih in njihovega glasbenega okusa. V nekaterih skladbah je plesalke, pevce in občinstvo popeljal v vesele in hudomušne glasbene trenutke, občasno pa se je poglobil tudi v melodije romantičnih razpoloženj.
Rdeča nit »Morske simfonije« je bila dogodivščina morskih deklic, ki so v pustolovščino vpletle tudi druge prebivalce morja. Njihova neizmerna želja je bila, da bi zaplesale tako, kot to počnejo deklice na kopnem, vendar so morale za to žrtvovati svojo čarobno harfo. Čarovnica globokomorskih voda jim je v zameno zanjo ribje repe spremenila v noge. Žal pa so se zaradi tega stvari nekoliko zapletle, saj so se morski prebivalci začeli izgubljati in izginjati, ker ni bilo več harfe, ki bi jim s svojimi čarobnimi melodijami kazala pot domov. Zato je na pomoč priskočila vila morske pene, ki je od čarovnice odločno zahtevala, da harfo vrne. Tudi tokrat je dobro premagalo zlo in kot vsaka pravljica, se je tudi glasbeno-baletna morska zgodba zaključila srečno in školjke, ribice, morski konjički in morske zvezde skupaj s čarovnico in vilo morske pene so se ponosno priklonili navdušenemu občinstvu.
Milostnikova je v zgodbo vključila vse učenke baletnega oddelka glasbene šole. Tako kot v preteklih letih je tudi letos uprizorila dve predstavi. Vsebinsko se predstavi sicer nista razlikovali, vendar pa sta bili tehnično prilagojeni znanju nastopajočih. V prvi je nastopilo 82 baletk. V skupinskih plesih so nastopile najmlajše deklice iz vseh treh plesnih pripravnic ter solistke iz višjih letnikov baleta. S svojo prisrčnostjo, otroško igrivostjo in spontanostjo so kljub zapleteni koreografiji iz gledalcev v prepolni dvorani koprskega gledališča izvabile iskren in dolg aplavz.
Druga predstava, v kateri je nastopilo 78 baletk, je gledalcem ponudila balet na nekoliko zahtevnejšem nivoju. Nastopile so baletke od 1. do 6. razreda in na odru pokazale znanje, ki so ga osvojile na urah baleta. Poleg suverene baletne tehnike so dekleta pokazale tudi ubranost in enotnost ter s sproščeno pripovedjo baletnih gibov gledalcem posredovale zgodbo in doživljanje likov, ki so jih predstavljale v preprostih vendar zgovornih baletnih kostumih.
Na obeh predstavah je nastopilo skupaj 200 otrok. Vsaka predstava je na odru zbrala okoli 120 nastopajočih. Poleg otrok pa je nastopil tudi šestčlanski ansambel glasbenikov, ki je bil skupaj z zborom ves čas na odru. Manjana Milostnik je morala zaradi že tako majhnega odra v gledališču zelo premišljeno oblikovati postavitev in koreografijo svojih plesalk.
Obe predstavi si je ogledalo nekaj več kot 600 obiskovalcev. Tokrat so do kart prišli le starši nastopajočih in nekaj drugih najbližjih sorodnikov. Za zunanje obiskovalce, ki bi si želeli ogledati predstavi, pa kart žal ni bilo na razpolago. V Kopru leto za letom ugotavljamo, da ima projekt baletnega oddelka Glasbene šole Koper razsežnosti, ki presegajo kapacitete koprskega gledališča. V prihodnje bo morda potrebno iskati drugo lokacijo, ki bo omogočala ogled predstav vsem, ki bi si želeli uživati v baletnih glasbenih zgodbah, hkrati pa bo lahko tudi poslušalcem in glasbenim izvajalcem na odru nudila ustreznejšo akustiko.
Milostnikovo sedaj že nekaj let poznamo ne le kot izredno uspešno baletno pedagoginjo ampak tudi kot iznajdljivo scenaristko in koreografinjo baletnih predstav. Tako kot lansko leto, je tudi letos v predstavo vključila živo glasbo, ki so jo izvajali učenci in učitelji Glasbene šole Koper ter podružnice Piran. Prisluhnili smo violinistu Bogomirju Petraču, flavtistki Olgi Sosič, klarinetistu Robertu Staniču ter Bojanu Glavini v vlogi pianista. V ansamblu sta nastopili tudi dve učenki Glasbene šole Koper Apolonia Vidic z violončelom pod mentorstvom Igorja Švarca in Tadeje Žele ter Lejla Umer s harfo pod mentorstvom Lučke Joksič.
K sodelovanju je Milostnikova letos povabila tudi pevke in pevce otroškega in mladinskega pevskega zbora Glasbene šole Koper. Pod vodstvom Vanje Gregorič je 40 pevcev zapelo pet zborovskih skladb Bojana Glavine z morsko tematiko, ki so pripomogle k lažjemu razumevanju zgodbe, hkrati pa so omogočili nastopajočim baletkam nekaj trenutkov oddiha v 60 minutni predstavi. Posebnost letošnje baletne predstave je vsekakor glasba, ki jo je prav za to priložnost napisal primorski skladatelj in učitelj v piranski glasbeni šoli Bojan Glavina. Baletke so plesale na kolaž melodij, ki so bile pravzaprav priredbe njegovih skladbic za otroške in mladinske pevske zbore ter nekaj skladb, ki so nastale prav po naročilu Manjane Milostnik.
K sodelovanju je Milostnikova letos povabila tudi pevke in pevce otroškega in mladinskega pevskega zbora Glasbene šole Koper. Pod vodstvom Vanje Gregorič je 40 pevcev zapelo pet zborovskih skladb Bojana Glavine z morsko tematiko, ki so pripomogle k lažjemu razumevanju zgodbe, hkrati pa so omogočili nastopajočim baletkam nekaj trenutkov oddiha v 60 minutni predstavi. Posebnost letošnje baletne predstave je vsekakor glasba, ki jo je prav za to priložnost napisal primorski skladatelj in učitelj v piranski glasbeni šoli Bojan Glavina. Baletke so plesale na kolaž melodij, ki so bile pravzaprav priredbe njegovih skladbic za otroške in mladinske pevske zbore ter nekaj skladb, ki so nastale prav po naročilu Manjane Milostnik.
Pesmica za otroški pevski zbor o čarovnici Mari, v kateri je skladatelj uglasbil besedilo Piroške Sič Birsa, učiteljice klavirja iz Pirana, je v gledališču doživela krstno izvedbo. Glavina se je izkazal kot izreden poznavalec mladih in njihovega glasbenega okusa. V nekaterih skladbah je plesalke, pevce in občinstvo popeljal v vesele in hudomušne glasbene trenutke, občasno pa se je poglobil tudi v melodije romantičnih razpoloženj.
Rdeča nit »Morske simfonije« je bila dogodivščina morskih deklic, ki so v pustolovščino vpletle tudi druge prebivalce morja. Njihova neizmerna želja je bila, da bi zaplesale tako, kot to počnejo deklice na kopnem, vendar so morale za to žrtvovati svojo čarobno harfo. Čarovnica globokomorskih voda jim je v zameno zanjo ribje repe spremenila v noge. Žal pa so se zaradi tega stvari nekoliko zapletle, saj so se morski prebivalci začeli izgubljati in izginjati, ker ni bilo več harfe, ki bi jim s svojimi čarobnimi melodijami kazala pot domov. Zato je na pomoč priskočila vila morske pene, ki je od čarovnice odločno zahtevala, da harfo vrne. Tudi tokrat je dobro premagalo zlo in kot vsaka pravljica, se je tudi glasbeno-baletna morska zgodba zaključila srečno in školjke, ribice, morski konjički in morske zvezde skupaj s čarovnico in vilo morske pene so se ponosno priklonili navdušenemu občinstvu.
Milostnikova je v zgodbo vključila vse učenke baletnega oddelka glasbene šole. Tako kot v preteklih letih je tudi letos uprizorila dve predstavi. Vsebinsko se predstavi sicer nista razlikovali, vendar pa sta bili tehnično prilagojeni znanju nastopajočih. V prvi je nastopilo 82 baletk. V skupinskih plesih so nastopile najmlajše deklice iz vseh treh plesnih pripravnic ter solistke iz višjih letnikov baleta. S svojo prisrčnostjo, otroško igrivostjo in spontanostjo so kljub zapleteni koreografiji iz gledalcev v prepolni dvorani koprskega gledališča izvabile iskren in dolg aplavz.
Druga predstava, v kateri je nastopilo 78 baletk, je gledalcem ponudila balet na nekoliko zahtevnejšem nivoju. Nastopile so baletke od 1. do 6. razreda in na odru pokazale znanje, ki so ga osvojile na urah baleta. Poleg suverene baletne tehnike so dekleta pokazale tudi ubranost in enotnost ter s sproščeno pripovedjo baletnih gibov gledalcem posredovale zgodbo in doživljanje likov, ki so jih predstavljale v preprostih vendar zgovornih baletnih kostumih.
Na obeh predstavah je nastopilo skupaj 200 otrok. Vsaka predstava je na odru zbrala okoli 120 nastopajočih. Poleg otrok pa je nastopil tudi šestčlanski ansambel glasbenikov, ki je bil skupaj z zborom ves čas na odru. Manjana Milostnik je morala zaradi že tako majhnega odra v gledališču zelo premišljeno oblikovati postavitev in koreografijo svojih plesalk.
Obe predstavi si je ogledalo nekaj več kot 600 obiskovalcev. Tokrat so do kart prišli le starši nastopajočih in nekaj drugih najbližjih sorodnikov. Za zunanje obiskovalce, ki bi si želeli ogledati predstavi, pa kart žal ni bilo na razpolago. V Kopru leto za letom ugotavljamo, da ima projekt baletnega oddelka Glasbene šole Koper razsežnosti, ki presegajo kapacitete koprskega gledališča. V prihodnje bo morda potrebno iskati drugo lokacijo, ki bo omogočala ogled predstav vsem, ki bi si želeli uživati v baletnih glasbenih zgodbah, hkrati pa bo lahko tudi poslušalcem in glasbenim izvajalcem na odru nudila ustreznejšo akustiko.