Novice, članki in odmevi ...
Z DOMIŠLJIJO DO NAJVIŠJIH NAGRAD
Primorske novice, četrtek, 6.6.2013
TATJANA GREGORIČ, Radio Koper
Nastasja je prikupna, zgovorna deklica, ki vedno znova preseneti s svojimi, precej manj otroškimi odgovori in z nenavadno bogato domišljijo. Valentina Češnjevar, njena mama in profesorica klavirja v Glasbeni šoli Koper, je sicer zelo zgodaj prepoznala hčerine glasbene darove, a je s poučevanjem klavirja počakala: “Ko je bila Nastasja stara dve leti, sem se na specializaciji za Waldorfske učitelje v Ljubljani prvič srečala z antropozofsko pedagogiko, ki daje zelo velik poudarek razvoju otroške ustvarjalnosti. Hčerko sem vzgajala v tem duhu. Veliko sva prepevali, spodbujala sem jo pri umetniškemu izražanju skozi ples, gib, zvok, risanje. Ko je želela, se je usedla za klavir in nam igrala 'svoje pesmice'. Prav zaradi tega ohranjanja nedotaknjenega, spontanega ustvarjalnega izražanja, je nisem želela prezgodaj začeti učiti.”
Rubriko Primorski glasbeni talenti pripravljamo v sodelovanju z Radiem Koper. V njej namenjamo prostor mladim primorskim glasbenikom, ki se ukvarjajo s klasično glasbo in pri svojem delu dosegajo vidne uspehe doma in v tujini.
Pravzaprav je prvo neformalno lekcijo dobila pri svoji teti Sanji (Aleksandri Češnjevar Glavina), ko je kot petletna deklica bila pri njej v varstvu. Temu so potem sledile učne ure tudi doma, s pomočjo različnih igric.
“Ko sem se začela učiti klavir, sva se z mamo igrali klavirske uganke. Po vadbi klavirja sva vedno vzeli listke, na katerih je bilo napisano: vesela, žalostna, jezna, ponosna, poskočna, tiha, umirjena … Z zaprtimi očmi sem izvlekla listek in zaigrala svojo pesem z naslovom, napisanim na listku. Mama je potem morala ugibati, katero skladbo sem zaigrala. Ta igra mi je bila zelo všeč, ker rada improviziram in se ob tem tudi zabavam,” se prvih lekcij spominja Nastasja.
S šestimi leti je Nastasja tudi uradno postala učenka koprske glasbene šole in že aprila leta 2011 tudi osvojila 1. nagrado in absolutno 1. mesto na 2. mednarodnem tekmovanju mladih glasbenikov Antonio Salieri. Zlata najvišja priznanja je nato prejela še na dveh regijskih in na dveh mednarodnih tekmovanjih.
V prostem času Nastasja rada bere knjige, gleda risanke, se druži s prijateljicami in obiskuje gledališko šolo Taila. Včasih mami in očetu zapleše na glasbo, ki ji je všeč.
Po naravi zelo ustvarjalna deklica, ki se z lahkoto preseli iz realnega v svoj svet domišljije in na urah klavirja tudi pogosto improvizira, bo svoj mladostni pianistični talent predstavila na recitalu v sredo, 12. junija ob 19. uri v Glasbeni šoli Koper. Ob tej priložnosti bo izvajala 17 skladbic iz zbirke 24 preludijev v liričnem slogu Williama Gillocka, ameriškega skladatelja za otroke. O razlogih za samostojni nastop v tako rosnih letih njena učiteljica pravi: “Čeprav je poglobljeno in natančno oblikovanje zvočnih detajlov 'ozkega' repertoarja pri pripravah na tekmovanja izjemno koristno za razvoj mladih pianistov, menim, da pouk skozi celo šolsko leto ne sme biti fokusiran samo na takšnem načinu dela. Treba je delati tudi na 'širini' in otroku postaviti drugačne izzive. Učenje velikega števila pesmic v relativno kratkem času krepi otrokov spomin, širi obzorja ter v primeru omenjene Gillockove zbirke bogati njegov repertoar s karakterno, tonalno in izrazno pestrimi skadbicami.”
Mlada pianistka si je tudi sama domislila zgodbo, ki bo povezovala vse izbrane preludije, na koncertu pa jo bo med skladbami prebirala Urška Bradaškja, Nastasjina profesorica igre na gledališki šoli Talia.
TATJANA GREGORIČ, Radio Koper
Nastasja je prikupna, zgovorna deklica, ki vedno znova preseneti s svojimi, precej manj otroškimi odgovori in z nenavadno bogato domišljijo. Valentina Češnjevar, njena mama in profesorica klavirja v Glasbeni šoli Koper, je sicer zelo zgodaj prepoznala hčerine glasbene darove, a je s poučevanjem klavirja počakala: “Ko je bila Nastasja stara dve leti, sem se na specializaciji za Waldorfske učitelje v Ljubljani prvič srečala z antropozofsko pedagogiko, ki daje zelo velik poudarek razvoju otroške ustvarjalnosti. Hčerko sem vzgajala v tem duhu. Veliko sva prepevali, spodbujala sem jo pri umetniškemu izražanju skozi ples, gib, zvok, risanje. Ko je želela, se je usedla za klavir in nam igrala 'svoje pesmice'. Prav zaradi tega ohranjanja nedotaknjenega, spontanega ustvarjalnega izražanja, je nisem želela prezgodaj začeti učiti.”
Rubriko Primorski glasbeni talenti pripravljamo v sodelovanju z Radiem Koper. V njej namenjamo prostor mladim primorskim glasbenikom, ki se ukvarjajo s klasično glasbo in pri svojem delu dosegajo vidne uspehe doma in v tujini.
Pravzaprav je prvo neformalno lekcijo dobila pri svoji teti Sanji (Aleksandri Češnjevar Glavina), ko je kot petletna deklica bila pri njej v varstvu. Temu so potem sledile učne ure tudi doma, s pomočjo različnih igric.
“Ko sem se začela učiti klavir, sva se z mamo igrali klavirske uganke. Po vadbi klavirja sva vedno vzeli listke, na katerih je bilo napisano: vesela, žalostna, jezna, ponosna, poskočna, tiha, umirjena … Z zaprtimi očmi sem izvlekla listek in zaigrala svojo pesem z naslovom, napisanim na listku. Mama je potem morala ugibati, katero skladbo sem zaigrala. Ta igra mi je bila zelo všeč, ker rada improviziram in se ob tem tudi zabavam,” se prvih lekcij spominja Nastasja.
S šestimi leti je Nastasja tudi uradno postala učenka koprske glasbene šole in že aprila leta 2011 tudi osvojila 1. nagrado in absolutno 1. mesto na 2. mednarodnem tekmovanju mladih glasbenikov Antonio Salieri. Zlata najvišja priznanja je nato prejela še na dveh regijskih in na dveh mednarodnih tekmovanjih.
V prostem času Nastasja rada bere knjige, gleda risanke, se druži s prijateljicami in obiskuje gledališko šolo Taila. Včasih mami in očetu zapleše na glasbo, ki ji je všeč.
Po naravi zelo ustvarjalna deklica, ki se z lahkoto preseli iz realnega v svoj svet domišljije in na urah klavirja tudi pogosto improvizira, bo svoj mladostni pianistični talent predstavila na recitalu v sredo, 12. junija ob 19. uri v Glasbeni šoli Koper. Ob tej priložnosti bo izvajala 17 skladbic iz zbirke 24 preludijev v liričnem slogu Williama Gillocka, ameriškega skladatelja za otroke. O razlogih za samostojni nastop v tako rosnih letih njena učiteljica pravi: “Čeprav je poglobljeno in natančno oblikovanje zvočnih detajlov 'ozkega' repertoarja pri pripravah na tekmovanja izjemno koristno za razvoj mladih pianistov, menim, da pouk skozi celo šolsko leto ne sme biti fokusiran samo na takšnem načinu dela. Treba je delati tudi na 'širini' in otroku postaviti drugačne izzive. Učenje velikega števila pesmic v relativno kratkem času krepi otrokov spomin, širi obzorja ter v primeru omenjene Gillockove zbirke bogati njegov repertoar s karakterno, tonalno in izrazno pestrimi skadbicami.”
Mlada pianistka si je tudi sama domislila zgodbo, ki bo povezovala vse izbrane preludije, na koncertu pa jo bo med skladbami prebirala Urška Bradaškja, Nastasjina profesorica igre na gledališki šoli Talia.