Novice, članki in odmevi ...
Primorske novice, sobota, 12. maja 2012
Jože Štucin
Dvorana je pokala po šivih, kar je sicer pogosto na omenjenih koncertih, saj je tamkajšnji oder rezerviran za
mlade ustvarjalce iz domačega okolja. Tokrat so bili to nagrajenci z. različnih tekmovanj (tudi mednarodnih), ki več kot očitno izkazujejo svoj glasbeni talent. Med njimi so zagotovo imenitni bodoči
pedagogi in tudi profesionalni glasbeniki. Če bodo vsi svoje sanje uresničili, se seveda še ne ve, potenciali pa so vsekakor veliki.
Že uvodne točke, ko so nastopili rosno mladi pianisti Nastasja Ušumović Češnjevar (GŠ Koper), Katarina Visintin (GM Trst), Alja Boštjančič (GŠ Ilirska Bistrica), Eva Žagar (GŠ Sežana), Kornelija Gospodarič in DoroteJa Gospodarič (obe GŠ Nova Gorica) ter Žiga Klun (GŠ Postojna), smo ugotavljali, da je pouk klavirja na glasbenih šolah še vedno v nekakšnem zagonu, ki ne popušča, nasprotno, zdi se, da so mladi
glasbeniki iz leta v leto boljši in izrazitejši.
Kar vsem lahko pripišemo talentiranost, predvsem pa izjemno skrb njihovih učiteljev za oblikovanje dinamike, preciznost ritmične izvedbe in občutek za interpretacijo. Razveseljuje tudi zelo dobra tehnika, četudi (kar se zdi modro) ni ravno cilj izvedbe. Ali drugače, ko otrok glasbo dojame vsebinsko in oblikovno, se s tehničnimi problemi spopade (tudi) sam od sebe, saj želi izraznost približati vrhunski izvedbi. Šele
takrat postanejo brzinske pasaže, ki terjajo veliko vaj, užitek, okraski pa se pozlatijo. Nekaterim mogoče
res vse "teče" še bolj po šolsko, "naučeno", spet drugi klavir že sprejemajo kot sopotnika v življenju, s katerim je potrebno ravnati nadvse občutljivo, a tudi odločno.
Slednje sta v polni meri potrdila, Rok Dolenc ( GM Trst) s polnokrvna izvedbo Hačaturjanove Toccate in Teja Udovič Kovačič (GŠ Koper), ki je v pravi koncertni kondiciji in odlično v vseh elementih sodobne pianistike zaigrala Mendelssohnov Rondo Caprice.
Klavir, ki je na glasbenih šolah dolga leta kraljeval in suvereno vladal, se na vseh nastopih "umika" tudi bogatemu naboru drugih glasbil. Že med pianisti je zvočno monotonijo suvereno "presekal" tolkalec Jani Leban (GŠ Sežana), v nadaljevanju pa so nas razveselili še mnogi pihalci: klarinetisti Gašper Jerman (GŠ Koper), Gaja Benko (GŠ Nova Gorica) in Matej Paškvan (GŠ Vinka Vodopivca Ajdovščina, ki je suvereno in prav virtuozno izvedel skladbo Solo de concours A. Messagerja.
Med saksofonisti je tudi nekaj izjemnih, ki bodo zagotovo veliko dosegli. Tokrat smo prisluhnili Kristini Neli Lampe (GŠ Idrija), ki ima izredno lep in mehak nastavek, dva "brejka", ki sta se ji zgodila, pa je korajžno premagala, Boštjan Rojc (GŠ Nova Gorica) tudi že zveni zrelo in čisto.
Flavtisti so na glasbenih šolah v glavnem ženskega spola, torej flavtistke. Prisluhnili smo Alenki Eržen (GŠ Idrija), Gaji Bašič (GŠ Sežana) z zelo muzikalno izvedbo Ibertovega Malega belega osla, v odlično postavljenem kvartetu flavt GŠ Nova Gorica pa so nastopile: Sara Bensa, Rebeka Pregelj, Tina Fornazarič ter Polona Šuligoj. Med harmonikarji je tokrat nastopila samo Julijana Peroša iz GŠ Koper, godala pa so zazvenela v dveh točkah. Najprej je Kaja Ladava (GŠ Tolmin) gibko izvedla Küchlerjev Concertino v D-duru, op. 12, 1. st eden od vrhuncev večera pa je bil zagotovo nastop tria Manca Rupnik, violina, Nejc Rupnik, violončelo in Anže Rupnik, klavir iz GŠ Vrhnika. Sternbergovo Napolitano so poustvarili v maniri suverenih mojstrov. GIede na skupni priimek gre očitno za družinski "ansambel", o katerem bomo zagotovo še veliko slišali.
Človeški glas sta tokrat "zastopala" tenorist Gregor Ravnik (GŠ Koper) in koloraturna sopranistka
Nina Tratnik iz GŠ Vinko Vodopivec Ajdovščina. Slednja je, se zdi glede na slišano, prav rojena za
operetne vloge, predvsem take, v katerih je nemalo humorja in radoživosti.