Novice, članki in odmevi ...

Med klavirjem, frajtonarico in jazzom
Leto 2018/2019  |  11.04.2019  |  Videno: 361725  |  A+ | a-
Primorske novice
Tekst: Lea Hedžet
Foto: Lara Ibic
 
Nastasja Češnjevar Ušumović in Vid Ibic z Glasbene šole Koper sta najvišje ocenjena pianista - ona je  edina dobitnica 100 točk med šolajočimi se na primorskih  šolah, on pa je  poleg prve nagrade in zelo visoke ocene prejel še posebno priznanje za najboljšo izvedbo obvezne skladbe. 


Od 4. do 18. marca so na Gorenjskem tekmovali mladi glasbeniki Slovenije v klavirju, flavti, oboi, klarinetu, saksofonu, fagotu, petju, diatonični harmoniki, komornih skupinah s trobili in jazzovskih zasedbah. 22. marca so na sklepnem koncertu v dvorani Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani nastopili izbrani prvonagrajenci.

Med njimi sta bila kar dva Primorca: oboistka Manca Dekleva iz Glasbene šole Postojna in tolkalec Gaj Bostič kot član jazzovske komorne skupine Wild Cats ljubljanskega konservatorija, ki je zmagal z maksimalnimi, 100 točkami.
Poleg jazzistov si je magično stotico prislužilo še sedem od vsega 661 tekmovalcev, med njimi kar trije Primorci: koprski pevec Gregor Ravnik, študent Akademije za glasbo v Ljubljani, ki v zadnjem času osvaja občinstvo tudi z opernih in zabavnejših odrov, flavtist An Černe, ki je na Konservatorij za glasbo v Ljubljani prišel iz Glasbene šole Sežana, ter Nastasja Češnjevar Ušumović, ki v Kopru končuje šolanje na nižji stopnji.

Sicer pa je bilo med 77 udeleženci s primorskih glasbenih šol kar 64 dobitnikov plaket: 29 zlatih, 26 srebrnih in devet bronastih. Med zlatimi je bilo devet zmagovalcev, dva dobitnika druge nagrade in šest tretjeuvrščenih. Največ nagrad je šlo (tako na nižjo glasbeno šolo kot na umetniško gimnazijo) v Koper, kamor so poleg Nastasjine prispele še prve nagrade pianista Vida Ibica, klarinetista Luke Vovka in fagotista Domna Maričiča, drugi nagradi z izjemno visokim številom točk sta prejeli še pianistki Jana Stanišić (99) in Elizaveta Ilienko (98,67), s tretjo nagrado pa se lahko pohvali še ena pianistka, Larisa Rojnić.

Glasbeni šoli Nova Gorica sta prvi nagradi priigrali izjemno visoko ocenjena (99,67) flavtistka Eva Faganelj in oboistka Anamarija Vuga, na tolminsko glasbeno šolo pa je prvo nagrado prinesla oboistka Ajda Sovdat. Glasbena šola Ilirska Bistrica, ki so jo zastopali kar štirje tekmovalci v diatonični harmoniki, je bogatejša za tri zlata in eno srebrno priznanje, ob tem je Kristian Jenko prejel tudi prvo, Aljaž Danieli pa tretjo nagrado. Tretjih nagrad se veselijo še pianista Ana Julija Špan iz Glasbene šole Sežana in Max Zuliani s tržaške Glasbene matice, klarinetist Gregor Govekar iz Idrije ter pevec Rok Zelinšček, učenec Glasbene šole Vinka Vodopivca iz Ajdovščine. Nekaj visokih uvrstitev so zabeležili tudi nekdanji učenci primorskih glasbenih šol, ki nadaljujejo šolanje v Ljubljani ali celo v tujini. Poleg že omenjenih so med njimi še nekdaj koprska učenka Ana Birsa Krušec, ki je s kljunasto flavto Konservatoriju priigrala prvo nagrado. Pevka Tea Trifković, ki je začela na Glasbeni šoli Sežana, je drugo nagrado ponesla v Dresden, kjer študira na Visoki šoli za glasbo C. M. von Weber, postojnska flavtistka Metka Črnugelj pa tretjo v Ljubljano, prav tako na konservatorij. Ob teh so številni nagrajenci prejeli tudi posebna priznanja in kar 12 je “primorskih”; poleg tistih, ki so jim dodelili 100 točk, so bili za najboljše izvedene obvezne ali slovenske skladbe nagrajeni še Jana Stanišić, Vid Ibic, Luka Vovk, Ana Julija Špan, pianistka Karolina Gantar iz Slovenskega centra za glasbeno vzgojo Emil Komel iz Gorice, Martin Rojc iz razreda diatonične harmonike v Ilirski Bistrici in Klara Stopar iz istega razreda, ki je bila nagrajena kot najobetavnejša tekmovalka v najnižji starostni kategoriji. Sploh je bil prof. Zoran Lupinc s svojimi štirimi visokimi uvrstitvami eden najvidnejših primorskih pedagogov na letošnjem Temsigu, ki mu je s prvo, drugo in tretjo nagrado (ter 100 in 99 točkami) poseben pečat pustila tudi prof. Valentina Češnjevar. Med več kot enkrat nagrajenimi pedagogi na letošnjem Temsigu so bile še Ana Souza Leban, Selma Chicco Hajdin in Daniela Masliuk, med tistimi, ki so posegali po najvišjih ocenah pa še Armando Mariutti, Tamara Ražem Locatelli, Borut Vatovec in Urška Rener. In to še zdaleč niso vsi …

Koliko učiteljev, korepetitorjev in staršev je žrtvovalo svoj prosti čas, številne ure, dneve, tedne, mesece trdega dela za tisti trenutek, ko se njihov varovanec pokaže na odru … in pokaže vse, kar zna. Pa ne gre za tekmovalnost, gre za željo po igranju, nastopanju, napredovanju, igrati vedno boljše, vedno več novih in novih, pa tudi težjih partitur ...

Odkrivati glasbo in jo podarjati drugim, to je cilj večine tekmovalcev, zato jim tekmovanje ne predstavlja posebnega napora. V današnjem svetu vsesplošne tekmovalnosti so namreč prav glasbena tekmovanja tista, ki ob trdem delu mladim prinašajo neizmerne užitke.