Novice, članki in odmevi ...

Ko ustvarjalnost prekipeva
10.10.2019
Ko ustvarjalnost prekipeva
Primorske novice
Tekst: Lea Hedžet
Foto: iz osebnega arhiva


Koprčanka Nastasja Češnjevar Ušumović je vsestransko nadarjeno in izjemno ustvarjalno dekle, ki se pri svojih 15 letih lahko pohvali z 21 prvimi nagradami z mednarodnih, državnih in regijskih tekmovanj mladih pianistov.


Za Nastasjo Češnjevar Ušumović je že več samostojnih koncertov in nastopov, je tudi avtorica treh skladb, dveh romanov in dveh balad; eno je v knjigi objavila ob koncu osnovnega šolanja, glasbeno šolanje pa je okronala z zmago in maksimalnim številom točk na letošnjem državnem tekmovanju Temsig.

Danes je dijakinja 1. letnika razreda prof. Denysa Masliuka na Umetniški gimnaziji v Kopru, kjer je obiskovala tudi nižjo šolo, vseh osem let v razredu svoje mame, prof. Valentine Češnjevar. Glasba ji je bila očitno položena že v zibel, saj je pri devetih letih izvedla prvi samostojni koncert z avtorsko glasbeno pravljico in bila za svojo skladbo nagrajena na mednarodnem tekmovanju Tartini, na katerem je kot absolutna zmagovalka med mladimi pianisti prejela vseh možnih 100 točk. Enak uspeh si je priigrala leto kasneje na Mednarodnem tekmovanju Spinchich v Trstu.

Posebne nagrade je prejela še v Legnagu, na tekmovanju A. Salieri je kar štirikrat zmagala, in v Bruslju, kjer si je na prestižnem tekmovanju Merci, Maestro med 35 tekmovalci prislužila tretjo nagrado. Leta 2014 je krstno izvedla noviteto ameriškega skladatelja Stuarta Diamonda na Bienalu sodobne glasbe v Kopru, 2017 je nastopila s Simfoničnim orkestrom Vladimir Lovec v Beethovnovem klavirskem koncertu, letos pa je gostovala v Bialistoku na Poljskem.

Lani je na zaključnem koncertu GŠ Koper prejela zlati violinski ključ, kot zlata pianistka na Temsigu je dvakrat snemala za ploščo v Pianoroomu, večkrat pa tudi za programe RTV Slovenija. Izjemna izkušnja je bilo sodelovanje z lastnimi zvočnimi improvizacijami v predstavi Čarovnik iz Oza, posebna zgodba pa je bil koncert ob zaključku nižjega glasbenega šolanja, na katerem je zablestela z izvedbami zahtevnega programa, obenem pa z izidom in recitalom svoje balade Carica pekla, ki je po zaslugi mentorice Patricije Kravanja izšla v knjižni obliki z ilustracijami vrstnika Fabiana Fontanota na Osnovni šoli Antona Ukmarja v Kopru.

Da Nastasja tudi očetovih (pisatelj Neven Ušumović) genov ne more zatajiti, dokazuje še pravkar končani (njen že drugi) roman Plamen hrepenenja. Očitno se ob vrenju ustvarjalnosti tudi hrepenenje kaj rado razleze v najstniško dušo, ki Nastasji kdaj pa kdaj ponagaja, a, ji v takih trenutkih prav glasba priskoči na pomoč. Za sprostitev najraje posluša rock in metal ter igra v rock bendu Fasada, ki na Glasbeni šoli Koper deluje pod mentorstvom prof. Boštjana Andrejca - Bushyja. “Mislim pa, da me je prav klavir naučil trdega dela in tega, da ne smem nikdar obupati,” pravi Nastasja. “Z njim si zastavljam cilje in jih uresničujem. V igranju, nastopanju in tekmovanju neizmerno uživam. Najsrečnejša sem, ko dobro zaigram, ko se zavem, da se nisem izneverila sebi in svojim ciljem. Klavir mi tudi daje navdih za druge aktivnosti in neko notranjo globino, v katero se zatečem, ko mi je najteže …”

Zato ima najraje eterične pa tudi energične, a vselej molovske skladbe, ki prijajo njenemu najstniškemu razpoloženju. V njem se nenehno spopada z vzponi in padci, z omahovanjem med literarno in glasbeno kariero, a “vsaka nova zmaga mi vlije novih moči, saj res želim nekaj doseči v življenju”.

Ali bo več dosegala na glasbenem ali literarnem področju, ali bo vselej zmogla ubežati kritičnim trenutkom, bo pokazala prihodnost. Vsekakor pa je njena sposobnost prehajanja iz površinskega lagodja v globine spoznavanja sveta odlična popotnica za ranljiva in krhka najstniška leta. 
 

 

"Kjer besedam spodleti, glasba govori."
Hans Christian Andersen