Novice, članki in odmevi ...
Seminar klasične improvizacije / Predavatelj: prof. Dalibor Miklavčič
Besedilo: Nuška Gregorič
Foto: arhiv GŠ Koper
ČETRTEK, 28. 11. 2024
10:00 – 12:00 uvodno predavanje za učitelje
14:00 – 17:30 delo z učenci
SOBOTA, 30.11. 2024
10:00 – 15:00 delo z učenci
Slike iz seminarja
Klavirski aktiv je v svoj letni delovni plan uvrstil tudi predavanje in delavnico na temo klasične improvizacije. Po zanimivi predstavitvi na lanski Epti v Trstu je vzbudil zanimanje pristop prof. Daliborja Miklavčiča, ki se tej tematiki že vrsto let intenzivno posveča in predava po vsej Evropi. Kot organist in specialist za pedalne inštrumente s tipkami je odličen poznavalec baročnih praks, ko je bila veščina improvizacije ena najpomembnejših kompetenc za dobro službo. Ker se pomena te veščine danes dobro zavedamo, vendar je področje še vedno podhranjeno, saj zahteva dodaten čas za učence in učitelje, smo se odločili za sodelovanje s prof. Miklavčičem, kar bi v naslednjem šolskem letu radi še nadgradili.
V uvodnem predavanju je nazorno z improvizacijo na klavirju prikazal časovnico razvoja evropske harmonije od kvintnega dvoglasja do kvartnih akordov 20.stoletja. Opisal in ozvočil je slogovne pristope vseh velikih klavirskih skladateljev, ki so premikali meje in podajal vzporednice s sodobno prakso. Njegova usposobljenost je navdušila poslušalce.
Pri delu z učenci, ki smo jih razdelili v tri starostne skupine, je najprej razdelil naloge. Najmlajši so dobili nalogo pripraviti skladbo na podlagi klasične kadence v formi ABA Coda. Učenci so individualno po učilnicah naloge pripravili (na voljo so imeli približno 30 minut) in se nato predstavili s svojimi idejami. Profesor je vsak izdelek komentiral, dodajal nasvete za izboljšave, razširitve. Učenci druge skupine so kadenci dodajali sekvence in razdelili glasove med obe roki, uporabljali imitacijo, prehajalne in menjalne tone. Dijaki so imeli nalogo moduliranja, igranja v formi plesnih stavkov suite in preizkus v romantičnem slogu v enem od tipičnih Chopinovih harmonskih zaporedij.
V sobotnem delu smo poglabljali znanje.
Prof. Miklavčič je svoje znanje podajal zelo razumljivo in sistematično gradil zastavljene cilje. Učenci so pridobili izredno izkušnjo, pridobili samozavest in nastajali so zelo zanimivi izdelki, zato načrtujemo še letos nastop skladbic, ki jih bodo pripravili udeleženci seminarja. Za učitelje pa je bil zelo zanimiv postopen pristop in gradnja zahtevnosti z razvijanjem »možganskega fitnessa«, kot je improvizacijo šaljivo poimenoval profesor. Seminar načrtujemo tudi drugo šolsko leto in sicer septembra 2025. Učiteljice smo izrazile željo, da bi se imele možnost tudi praktično izobraziti na tem področju in sicer, da bi organizirali skupinske in individualne ure, ki bi potekale skozi celo šolsko leto v mesečnih intervalih.
Vodja projekta: Nuša Gregorič
Tehnični suport: Friderik King, Vanja Gregorič, Valentina Češnjevar
Slike iz seminarja
Foto: arhiv GŠ Koper
ČETRTEK, 28. 11. 2024
10:00 – 12:00 uvodno predavanje za učitelje
14:00 – 17:30 delo z učenci
SOBOTA, 30.11. 2024
10:00 – 15:00 delo z učenci
Slike iz seminarja
Klavirski aktiv je v svoj letni delovni plan uvrstil tudi predavanje in delavnico na temo klasične improvizacije. Po zanimivi predstavitvi na lanski Epti v Trstu je vzbudil zanimanje pristop prof. Daliborja Miklavčiča, ki se tej tematiki že vrsto let intenzivno posveča in predava po vsej Evropi. Kot organist in specialist za pedalne inštrumente s tipkami je odličen poznavalec baročnih praks, ko je bila veščina improvizacije ena najpomembnejših kompetenc za dobro službo. Ker se pomena te veščine danes dobro zavedamo, vendar je področje še vedno podhranjeno, saj zahteva dodaten čas za učence in učitelje, smo se odločili za sodelovanje s prof. Miklavčičem, kar bi v naslednjem šolskem letu radi še nadgradili.
V uvodnem predavanju je nazorno z improvizacijo na klavirju prikazal časovnico razvoja evropske harmonije od kvintnega dvoglasja do kvartnih akordov 20.stoletja. Opisal in ozvočil je slogovne pristope vseh velikih klavirskih skladateljev, ki so premikali meje in podajal vzporednice s sodobno prakso. Njegova usposobljenost je navdušila poslušalce.
Pri delu z učenci, ki smo jih razdelili v tri starostne skupine, je najprej razdelil naloge. Najmlajši so dobili nalogo pripraviti skladbo na podlagi klasične kadence v formi ABA Coda. Učenci so individualno po učilnicah naloge pripravili (na voljo so imeli približno 30 minut) in se nato predstavili s svojimi idejami. Profesor je vsak izdelek komentiral, dodajal nasvete za izboljšave, razširitve. Učenci druge skupine so kadenci dodajali sekvence in razdelili glasove med obe roki, uporabljali imitacijo, prehajalne in menjalne tone. Dijaki so imeli nalogo moduliranja, igranja v formi plesnih stavkov suite in preizkus v romantičnem slogu v enem od tipičnih Chopinovih harmonskih zaporedij.
V sobotnem delu smo poglabljali znanje.
Prof. Miklavčič je svoje znanje podajal zelo razumljivo in sistematično gradil zastavljene cilje. Učenci so pridobili izredno izkušnjo, pridobili samozavest in nastajali so zelo zanimivi izdelki, zato načrtujemo še letos nastop skladbic, ki jih bodo pripravili udeleženci seminarja. Za učitelje pa je bil zelo zanimiv postopen pristop in gradnja zahtevnosti z razvijanjem »možganskega fitnessa«, kot je improvizacijo šaljivo poimenoval profesor. Seminar načrtujemo tudi drugo šolsko leto in sicer septembra 2025. Učiteljice smo izrazile željo, da bi se imele možnost tudi praktično izobraziti na tem področju in sicer, da bi organizirali skupinske in individualne ure, ki bi potekale skozi celo šolsko leto v mesečnih intervalih.
Vodja projekta: Nuša Gregorič
Tehnični suport: Friderik King, Vanja Gregorič, Valentina Češnjevar
Slike iz seminarja